Slovenyalı beyaz eşya ve ev gereçleri üreticisi
Goronje, mutfağı salona taşıdı. Şirketin şu anda prototip
halindeki ürünleri arasında plazma TV görümlü ocak ve davlumbaz, müzik seti
görünümlü fırın ve salonun herhangi bir yerine konulabilecek çekmeceli buzdolabı
bulunuyor. Goronje, Türkiye’de de satışta olan 3 bin 500 Swarovski taşlı
buzdolabı, buzdolaplı masa, dokunulduğunda içini gösteren ve sesli mesaj
bırakılabilen buzdolabı, kapağı tam açılan çamaşır makinesinin de üreticisi.
Bir yıl önce Türkiye’ye gelen Goronje, yıllık 1.3 milyar euro’luk cirosuyla
Slovenya’nın en büyük şirketler grubu. Eski Yugoslavya’da 60
yıl önce kurulan ve 65 şirketten oluşan Goronje, beyaz eşya, küçük ev aletleri,
ısıtıcılar, şofben ve mobilya üretiyor. Dünyada 70 ülkede ürünleri satılan
şirketin geri dönüşüm, enerji, elektronik yatırımları da bulunuyor. Slovenya’da
üç fabrikası bulunan grubun bunun dışında Çek Cumhuriyeti ve Sırbistan’da
üretimi var. Şirket yılda 4 milyon parça üretim yapıyor.
Goronje Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Doğa Yarman Türkiye
pazarına kalıcı olmak için geldiklerini belirterek şunları söyledi:
“Türkiye’deki bayi ağımızı geliştirmek istiyoruz. Şu anda İstanbul’da 30 noktada
varız. Çok yakında Antalya’da büyük bir mağaza açıyoruz. Bu ay içinde bayi
sayımız 6’ya çıkacak. Sayıyı her geçen gün artırmak istiyoruz. Burada
kalıcıyız.”
Şirket satın alabilir
Darty ve Media Markt mağazalarında da ürünlerinin satıldığı belirten Genel
Müdür Yardımcısı Yarman, “Türkiye’de şimdiye kadar 2 milyon euro yatırım yaptık.
Goronje’nin stratejisi gittiği ülkeden şirket satın alarak da büyüme olabiliyor.
Hatta daha önce olumsuz sonuçlanan birkaç girişimimiz oldu. Uygun bir fırsat
yakalarsak şirket de satın alıp yatırım miktarımızı bir anda çok büyük
seviyelere çıkarabiliriz” dedi. Goronje özellikle Avrupa pazarında büyük ilgi
gören bir marka olarak biliniyor. Çamaşır makinesi ve küçük ev aletlerinde bazı
Doğu Avrupa ülkelerinde pazar lideri.
Swarovski buzdolabı 5 bin 800 YTL
Goronje faaliyet gösterdiği 70 ülkede olduğu gibi Türkiye’de de orta ve üstü
gruba hitap ediyor. Şirketin çamaşır makinelerinin fiyatı 800 YTL ile 2 bin 500
YTL, bulaşık makineleri 870 YTL ile 1115 YTL, normal buzdolapları ise 500 ile 3
bin 500 YTL arasında değişiyor. Türkiye’de satışa sunulan 3 bin 500 Swarovski
taşlı buzdolabının fiyatı ise 5 bin 800 YTL’yi buluyor. Daha önce 26 bin
Swarovski taşlı buzdolabı üreten firma bu ürünü Rusya’da açık artırmayla 110 bin
dolara, İngiltere’de 30 bin sterline sattı. Gelirini ise çeşitli hayır
kurumlarına dağıttı.
Mutfağa değil salona
Çekmeceli buzdolabı: Salonun herhangi bir köşesinde duran bu
kutunun bir buzdolabı olduğu ancak kapağı açılıcınca
anlaşılıyor. Ocak-davlumbaz: Plazma TV görümündeki ocak,
kapağı açıldığında duvara monte davlumbazıyla birlikte kullanılır hale
geliyor. Fırın: Bir müzik setini andıran fırın Goronje’nin
özel tasarımlı son ürünleri arasında.
|