Plansızlığın Faturasını Halk Ödeyecek
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) metrobüs hattı ve üst geçitlerdeki eksikliklerin tamamlanması için 10 Nisan 2007’de açtığı ihaleyi 56 milyon 480 bin YTL ile ÖZKA İnşaat almıştı. Şirket, duraklardaki eksiklikleri tamamlayarak üst geçitlerin zeminini özel kauçukla kaplayacaktı. Şirketin üst geçitlere döşediği özel kauçuk tablalar daha ilk
/P> Çözüm olarak ise şu öneriler getirildi: *Tüm ulaşım modelleri arasında uyum sağlanarak yük ve yolcu taşımacılığında
ağırlık birim enerji tüketimi daha düşük olan demiryolu ve denizyolu
taşımacılığına verilmeli. Metrobüs tek başına yetmez İnşaat Mühendisleri Odası Başkanı Cemal Gökçe: Ulaşım farklı farklı sistemlerin birbirini tamamlaması gereken bir sistemdir. Siz işinizi sadece metrobüse havale ederseniz, İstanbul’un trafik sorununu çözemezsiniz. Metrobüs, toplu taşıma sistemleri içerisinde kullanılması gereken bir sistemdir. Toplu taşımaya yönelik olan her sistemi desteklemek gerekiyor. E-5 trafiğinde otobüslere ayrılan ayrı bir şerit olmalı. Boğaz geçitlerinde öyle. Metrobüsün diğer sistemlerle desteklenmesi gerekiyor. Yoksa tek başına günlük yolcu sayısının 10 milyon olduğu, toplu taşımanın gelişmediği, 8.5 km metro olduğu, deniz yollarının henüz kullanılamadığı bir kentte sadece metrobüse tüm umutları bağlamak yanlıştır. Raylı sisteme ağırlık verilmesi daha mantıklı Şehir Plancıları Odası Şube Sekreteri Tayfun Kahraman: Metrobüs İstanbul’un ihtiyacını karşılayabilecek bir sistem değil. Metrobüs yerine raylı sistemin ya da yeni bir metro sisteminin kullanılmasının daha mantıklı olacağını düşünüyoruz. Makine Mühendisleri Odası’nın yapmış olduğu çalışma bunu gösteriyor. Bu raporda, raylı bir sistemin metrobüs güzergahlarında daha elverişli bir kullanımı getirebileceğini söylüyorlar. Metrobüsün E-5’te yarattığı yapıya baktığınızda da metrobüs, bu alanda çözümden öte trafikte bir tıkanmaya neden oldu. Servis yolları kaldırıldı o hat üzerinde. Fakat tramvay ya da benzeri bir sistem uygulansaydı bu yol servis güzergahı olarak kullanabilirdi. Metrobüs hattı ile beraber E-5’te şeritlerin daraltılması kazaların yaşanmasına neden oldu. Çalışmalar Boğaziçi’nde devam ediyor. Trafik felç oldu. İstanbullular ciddi sıkıntılar yaşıyor bu anlamda. |