Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Plansızlığın Faturasını Halk Ödeyecek

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) metrobüs hattı ve üst geçitlerdeki eksikliklerin tamamlanması için 10 Nisan 2007’de açtığı ihaleyi 56 milyon 480 bin YTL ile ÖZKA İnşaat almıştı. Şirket, duraklardaki eksiklikleri tamamlayarak üst geçitlerin zeminini özel kauçukla kaplayacaktı. Şirketin üst geçitlere döşediği özel kauçuk tablalar daha ilk

Evrensel Gazetesi
Plansızlığın Faturasını Halk Ödeyecek

İstanbul’un trafik sorununa çözüm olarak getirilen metrobüs hattı Zincirlikuyu’ya kadar uzatıldı. 1 yıl önce Avcılar-Cevizlibağ arasında hizmete açılan metrobüsün ulaşımda zaman kazandırdığı düşünülürken, yarattığı tüm olumsuzluklar ise göz ardı edildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin (İBB) metrobüs hattı ve üst geçitlerdeki eksikliklerin tamamlanması için 10 Nisan 2007’de açtığı ihaleyi 56 milyon 480 bin YTL ile ÖZKA İnşaat almıştı. Şirket, duraklardaki eksiklikleri tamamlayarak üst geçitlerin zeminini özel kauçukla kaplayacaktı. Şirketin üst geçitlere döşediği özel kauçuk tablalar daha ilk yağmurla birlikte kabardı ve yerinden koptu. Birçok üst geçitte engellilerin geçebileceği yer bulunmuyor. Mecidiyeköy durağındaki alt geçit ise yağmurda su ile doluyor, buradan ana caddeye geçmek isteyenler paçalarını katlayarak suyun üzerinden atlamak zorunda kalıyor. Projedeki tüm bu olumsuzlukları ele alan TMMOB Makine Mühendisleri Odası (MMO), oluşturdukları raporda metrobüsün diğer sistemlerle desteklenmesi gerektiğini belirtirken, metrobüsün tek başına ulaşım sorununu çözemeyeceğini açıkladılar.

Ortak çalışma yürütülmeli

MMO, İBB’nin kent içi ulaşım sorunlarının çözümü için başta kent plancıları olmak üzere üniversiteler ve meslek odalarıyla birlikte çalışması gerektiğini açıkladı. Ortak çalışma yürütülmediği müddetçe metrobüs gibi ihtiyaca cevap vermeyen sistemlerin çözüm olarak ortaya atılacağının vurgulandığı raporda, İETT gibi ulaşım kuruluşlarının ödemeler dengesinin bozulacağı, bu faturanın da halka ödetileceği belirtildi.

Metrobüsün yolcu talebinin yoğun olduğu yerlerden geçtiğinin belirtildiği raporda, yolcu istemi dikkate alındığı zaman İstanbul’un ulaşım sorununa çözüm iddiasının gerçekleşmesi için bugünkü araç adedinin onlarca katı aynı kapasitede araca gerek olacağı ve sefer aralıklarının 3 saniye düzeyine ineceği ifade edildi. Böyle bir işletmenin olanaksız olduğundan söz edilen raporda, “‘Biz ulaşım sorununa çözüm getirdik’ söylemi hiçbir şekilde gerçeği yansıtmamaktadır” ifadesine yer verildi.

Raylı sisteme ağırlık verilmeli

Büyük yatırımlarla devreye sokulan metrobüsün, bu güzergahı kullanan bir bölüm yolcuya, araç başına büyük meblağlar kazanan yabancı firmaya, sistemin altyapısının yapımı sırasında kazanç sağlayan inşaat firmasına ve kısa vadede politik kazanç sağlayacak yöneticilere yararlı olacağı, ancak İstanbul’un genel trafik sorununa bir çözüm getirmeyeceği söylendi.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/plansizligin-faturasini-halk-odeyecek_64921.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!