eksika Körfezi'ndeki petrol platformu çökmeden önce burada çalışmış olan
bir işçi BBC'ye yaptığı açıklamada, deniz dibindeki kuyuyu acil durumlarda
tıkamayı amaçlayan cihazda kazadan haftalar önce bir sızıntı belirlediğini
söyledi.
İngiltere'nin BP şirketinin işlettiği Deepwater Horizon adlı
platform nisan ayında büyük bir patlama ardından sulara gömülmüş ve 11 kişi
hayatını kaybetmişti.
Kaza sırasında deniz dibindeki kuyuyu kapatması
gereken cihaz devreye girmediği için Meksika Körfezi'ne dev boyutlarda petrol
sızmaya devam ediyor.
Başkan Obama, ABD'nin Meksika Körfezi'ne kıyısı
olan güney eyaletlerini etkisi altına alan petrol sızıntısını ülke tarihinin en
büyük çevre felaketi olarak niteledi.
BBC'ye konuşan Tyrone Benton adlı
işçi, Deepwater Horizon'da sualtında kullanılan robot aygıtlardan
sorumluydu.
Tyrone Benton, patlamadan haftalar önce yaptığı denetleme
sırasında kilit önemdeki acil önlem cihazının iki kontrol tankından birinde
sızıntı tespit ettiğini söylüyor.
Amirlerinin bu gelişmeyi o zaman BP'ye
email ile bildirdiğini söyleyen Tyrone Benton, platformun sahibi olan Transocean
şirketinin de haberdar edildiğini belirtti.
Benton, sızıntı tespit edilen
kontrol tankının tamir edilmeden kapatıldığını söylüyor.
Kontrol tankının
tamir edilebilmesi için platformdaki sondaj çalışmasının geçici olarak
durdurulması gerektiğini anlatan Tryone Benton, ''Bu olasılık BP'ye pahalıya
malolacaktı'' diyor.
BP, nisan ayında Deepwater Horizon'ın işletimine
günde yaklaşık yarım milyon dolar harcıyordu.
Petrol sızıntısından dolayı
büyük eleştiri ve mali baskı altında olan BP, acil durumlarda kuyunun ana
borusunu kapatması gereken cihazın işletimi ve bakımından kendisinin değil,
Transocean şirketinin sorumlu olduğunu iddia ediyor.
Transocean,
patlamadan üç gün önce sözkonusu cihazı kontrol ettiklerini ve hiçbir sorunla
karşılaşmadıklarını açıkladı.
|