İlk 6 Ayda 1.6 Milyar Dolarlık...
Özelleştirme İdaresi'nden...
Özelleştirme İdaresi'nden...
İstinye'de 158 Bin Metrekare...
Akdeniz Fokları Liman Tehdidi Altında
Palandöken Özelleştirmesinde Değişiklik
Özelleştirilecek Termik Santraller...
Assos’a Liman Projesi'ne Yargı...
Sadece Limanı Değil Denizi...
Diyarbakır Hava Limanının İkiz Kâbusu
İzmir Alsancak Kruvaziyer...
Dev Limana Teklif Yok
Bozcaada'ya "Kruvaziyer Limanı Projesi"!
Dört Yat Limanı İhaleye Çıktı!
Derince Limanı Özelleştirilecek
Özelleştirme İdaresi ile Liman Resti
Özelleştirme İdaresinin, İzmir’deki Alsancak Limanı için yaptığı planla ilgili eylül ayında İdare Mahkemesinde dava açan İzmir Büyükşehir Belediyesi, yürütmeyi durdurma kararı aldırdığı kruvaziyer limanındaki ticaret alanı büyüklüğü ve Meles Deltası’nın yük limanına dönüştürülmesiyle ilgili yeni planı beklemeye başladı.
DHA'nın haberine göre, İzmir Esnaf ve Sanatkar Odaları Birliği'nin de tepki gösterdiği ilk plana İzmir Büyükşehir Belediyesi karşı çıktı. Belediye, Alsancak Kruvaziyer Liman Alanı içinde 1.25 olarak belirlenen emsal değerin yüzde 63’ünün ticari alan olarak düzenlenmesinin kabul edilemeyeceğini; liman alanı içinde bu yoğunlukta ticaretin yer almasının liman arkası bölgesi planlarının gerçekleşmesini engelleyebileceğini, trafik yükü ve sirkülasyonunu artıracağını savunarak dava açtı. Danıştay 6’ncı Daire Başkanlığı, açılan davaya ilişkin 11 Ekim 2012 tarihinde verdiği kararla yürütmeyi durdurdu.
Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, yürütmenin durdurulması ardından yeni plan hazırladı. Bu planda AVM alanı küçültüldü ancak, turizm-ticaret büyütüldü. Ticaret için ayrılan alan yine yüzde 63 oldu. Plan, görüşlerini bildirmeleri için eylül ayında İzmir Büyükşehir Belediyesi ve Konak Belediyesine gönderildi. İki belediye de plandaki olumsuzluklara dikkat çeken yanıtlar verdi. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çevre Düzeni Planı’nda 75 hektar olan liman alanının 125 hektara çıkarılmasına dikkat çekerek, Meles Deresi ile Altınyol arasında kalan Meles Deltası alanının da ‘liman alanına dahil edildiğin saptandığına dikkat çekti. Meles Deltası’nın, taşmalara ve yağışa bağlı olarak sulak alan niteliği taşıyan kesimleri ile kentin ekolojik yönelimi ve peyzaj düzenleme potansiyeli açısından dikkat çekici bir bölgesi olduğu belirtilerek, Meles Deltası’nın kuşların kent içinde konakladıkları önemli bir durak noktası olması itibarıyla de önem taşıdığını vurguladı. ‘Taşkın, dere yatağı dikkate alınmadı’ Büyükşehir Belediyesi, planla ilgili Meles’in aynı zamanda üzerindeki piknik alanı ile insanların yoğun olarak kullandıkları bir rekreasyon alanı olduğu görüşünü bildirdi. Belediye, İZSU’nun bu planlarda Meles Deresi için ayrılan genişliğin sadece mevcut Meles Deresi ana yatağını içerdiğini, taşkın dere yatağının dikkate alınmadığını vurguladı. İZSU’nun Meles Deresi yatağının genişletilmesi veya taşkın debisinin alınabilmesi amacı ile mevcut duruma ilave yeni taşkın yatağı açılması ve dere yatağına paralel temizlik amacı ile servis yolu oluşturulması gerektiği şeklinde görüş bildirdiği uyarısı yapıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Kruvaziyer Limanı alanına yönelik hazırlanan plan değişikliği önerilerinin, ticari fonksiyonların Alsancak Liman Arkası Uygulama İmar Planı’nda karşılanması nedeniyle, yolcu taşımacılığına hizmet verecek biçimde yeniden irdelenmesi, yürürlükteki plan kararları gözetilerek bütün halinde hazırlanması gerektiği görüşünü Özelleştirme İdaresi Başkanlığına bildirildi. Özelleştirme İdaresi Başkanlığına 3 ay önce iletilen görüşlere göre plana son halinin verilmesi bekleniyor. Büyükşehir ve Konak Belediyesi görüşleri doğrultusunda düzenlemeler yapılmaması halinde ilk planının yürütmesini durduran Büyükşehir Belediyesinin askıya çıkacak plana itiraz edecek ya da yine iptal istemiyle mahkemeye başvurabilecek. |