Ankara İl Özel İdaresi’nin 2010-2014 yılları arasını
kapsayan Kurumsal Stratejik Planı’nda, İdare’ye yönelik ciddi
özeleştirilerde bulunuldu. Personel eksikliği ve bunlar arasındaki ücret
eşitsizliğine dikkat çekilen planda, belediyelerle yeterli işbirliğinin
sağlanamadığı, ortak proje üretilemediği ve yetki karmaşası yaşandığı
vurgulandı.
İl Özel İdaresi, gelecek dört yıla ilişkin Kurumsal Stratejik Planı’nı
açıkladı. Ankara’nın mecvut durum analizinin yapıldığı planda amaçlar, hedefler,
faaliyetler ve performans göstergeleri üzerinde duruldu. Planda, İl Özel
İdaresi’ni etkileyebilecek, dışşal değişimler ve eğitimler değerlendirilmeye ve
politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik (PEST) faktörler belirlenmeye çalışıldı.
“Zayıf yönler/tehditler” başlıklı bölümde İdare’ye ilişkin şu önemli eleştiriler
yapıldı:
* Nitelikli personel eksikliği, * Teknik ve ara teknik eleman
yetersizliği, * Birimler arası ve çalışanlar arası koordinasyon ve ileşim
eksikliği, * Terfi etme olanaklarının yetersizliği, * Belediyelerle
yeterli işbirliğinin sağlanamaması, ortak proje üretilememesi, *
Koordinasyon ve yazışmaların bilgisayar üzerinden yeterince yürütülememesi,
* Çalışanların kurum içi karar alma süreçlerinde aktif olmaması, *
Sorunlara yönelik çözüm önerilerinin tartışılabileceği katılımlı ortamların
yeterince oluşturulamaması, * Araç ve makine parkında yaşlı araçların çok
olması, * Kurum çalışanlarında motivasyonun yeterince oluşturulamaması, *
Kurum çalışanları için sosyal etkinlikler ve aktivitelerin yetersiz olması,
* İl Özel İdaresi’nin görev, yetki ve hizmet alanları ile ilgili diğer
kurumlarla olan yetki karmaşası, * Kurumun tanıtımına ilişkin yeterince
çalışma yapılamaması, * Gelişmiş ve etkin bir izleme, denetleme ve raporlama
sisteminin olmaması, * E-Bakanlık uygulamalarındaki program yazılımında
aksaklıkların olması.
Çelişkili ifadeler dikkat çekiyor
Buna karşın aynı planda, İdare’nin “Güçlü yönleri” ile “Zayıf yönleri”
arasındaki bazı çelişkili ifadeler dikkat çekiyor. Zayıf yönlerde belirtilen
bazı alanlara ilişkin eksiklikler, “Güçlü yönler”de farklı şekilde anlatılıyor.
Güçlü yönlerdeki bu farklılıklar şöyle:
* Stratejik planlama sürecinin başlamış olmasıyla kurumlararası ve Ankara
paydaşlarıyla koordinosyon ve iletişimin yakalanmış olması, * Kamu
yönetiminde e-devlet sürecinin başlatılmış olması, koordinasyon ve yazışmaların
bilgisayar üzerinden yürütülebileceği bir döneme girilmiş olması, *
Mevzuattaki yeni düzenlemelerle yetki alanının genişletilmiş olması, *
Hizmet araç, gereç ve donanımının yeterli olması.
Temel politikalar anlatıldı
Öte yandan stratejik plan dönemine ilişkin belirli sektörlerdeki İdare’nin
temel politikaları da anlatıldı. Bu politikaların bazıları şöyle:
* Kırsal altyapı hizmetleri: Köy yollarında öncelikli
yolların tamamı asfaltlanacak, 2. kat asfalt çalışmaları yapılacak, köy içi
yolların düzenlenmesi, içme suyunda şebekeli sistemi sağlanacak, kanalizasyon
yaygınlaştırılacak, sulanan arazi varlığı arttırılacak. Köy meydan düzenlenmesi
ve çocuk parkları yapılacak. Köy hizmetlerine ilişkin çalışmalarda makine araç
parkının güçlendirmesi, öncelikle kriterleri etkin yönetim yapısı oluşturulacak.
Kırsal alanda imar düzenlemesi çalışmalarına hız verilecek.
* Eğitim hizmetleri: İkili ve taşımalı eğitimi en aza
indirmek, okulöncesi eğitimi yaygınlaştırmak, ilk ve orta dereceli okulların
derslik ihtiyaçlarını karşılamak, yeni okullar yapmak, okul yerleriyle ilgili
kamulaştırmalar yapmak, okullarımızın noksanlıklarını tamamlamak, bir dersliğe
düşen öğrenci sayısını 30’a indirmek, eğitim altyapısı ve kalitesini yüksetmeye
katkı sağlayacak her türülü araştırma, geliştirme, uygulama projelerine gerekli
destek verilecektir.
* Sağlık hizmetleri: Birinci basamak ve koruyucu sağlık
hizmetlerinin etkinleştirilmesi, bu amaca ulaşmak için sağlık ocaklarının
arttırılması, mevcut sağlık ocaklarının fiziki altyapılarının iyileştirilmesi,
tıbbi donanım yönünden güçlendirilmesi, mobil sağlık hizmetlerinin
geliştirilmesi, sağlık hizmetlerini etkili ve verimli kılacak her türlü uygulama
projelerine gerekli destek vermek ve ilin sağlıkla ilgili verilerinde olumlu
göstergelere ulaşmak için katkı sağlanacak.
* Sosyal hizmetleri: Başta engelliler, koruma ve bakıma
muhtaç çocuklar, sokakta çalışan ve yaşayan çocuklar, yaşlılar olmak üzere
sosyal hizmetlerde fiziki altyapıyı geliştirecek, güçlendirecek yatırımlara
imkan sağlanacak. Bunun yanı sıra yoksullukla mücadele ve sosyal hizmetlere
katkı desteğinin arttırılmasına yönelik her türlü projeye katkı kağlanacak.
Mikrokredi çalışmaları ilçeler bazında yaygınlaştırılacak.
* Tarım hizmetleri: Bitkisel ve hayvansal üretimi arttıracak
ve organik tarıma dönük projelere ağırlık verilecek, tarımsal hizmetlerde
verimlilik ve etkinliği arttıracak projeler desteklenecek, örnek projeler
oluşturulacak ve güvenli gıda konusundaki çalışmalar desteklenecek.
|