Türkiye’de Şehirler Bisikletle Barışacak
6. Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu
Kent Yöneticilerine Özel E-öğrenme...
5. Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu
Ekonomiye Güven Azaldı
İETT'den 3 Yeni Otobüs Hattı
İzmir'de Bisikletli Otobüs Dönemi
İETT’de Bir İlk: Tematik Otobüsler...
Berlin'e 'Kokmayan' Elektrikli Otobüs
Konya'nın Elektrikli Otobüslerini...
İETT'den Güneş Panelli Otobüs
Türkiye'nin İlk "Güneş Otobüsü"...
Nostaljik Otobüsler Yola Çıkıyor
Otobüse Binene Altın Verilecek
"BOTOBÜS" Sefere Başladı
'Botobüs' İstanbul'da Trafiğe Çıktı!
İstanbul'a Elektrikli Otobüsler Geliyor!
İETT'den Körüklü Otobüs için İhale
Otobüs Geçmeyen Alt Geçit Yaptılar!
Metro ile Aynı Güzergahtaki...
Hızlı Trene Entegre Otobüs...
Kemerburgaz'da Otobüs Devrildi!
İzmir'de Otobüs Temizliğinde...
Otobüs Yolculukları Artık Daha Güvenli Olacak
WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler, İETT ile işbirliğinde İstanbul’da otobüs yolculuklarını daha güvenli hale getirmek üzere yeni bir projeye başladı.
WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler, Alcoa Foundation’dan aldığı destek ile İstanbul’da trafik güvenliğini arttıracak SafetyLab Projesi’ne başladı. Kasım 2015’te Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu ile açılışı yapılan SafetyLab Projesi’nin Türkiye’deki ilk pilot uygulaması İETT ile birlikte gerçekleştiriliyor. SafetyLab Projesi, iki aşama ile İstanbul’da otobüs yolculuklarını daha güvenli hale getirecek. Projenin ilk ayağında İETT’den alınan kaza sayısı, kaza tipi, günlük yolculuk gibi veriler doğrultusunda sorunlu olarak belirlenen üç otobüs hattında WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler yol güvenliği uzmanı tarafından incelemeler gerçekleştirilecek. Yol güvenliği ve erişilebilirlik açısından yapılan analizlerin ardından iyileştirme önerilerini içeren bir rapor hazırlanacak ve yetkililere sunulacak. Projenin ikinci ayağında ise, 200’ün üzerine otobüs şoförüne güvenli sürüş eğitimi verilecek. Uzman bir eğitim kuruluşu aracılığıyla verilecek eğitim ise teorik ve pratik olmak üzere iki kısımdan oluşacak. Teorik eğitim trafikte stres yönetimi, müşteri şikayetleri, yolcu konforu gibi başlıkları da içerecek.
İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci konuyla ilgili açıklamasında “İETT olarak yolcu güvenliği ve personel eğitimleri hususunda gereken ne varsa yapıyoruz. Önceliğimiz ulaşımda güvenlik ve yolcu memnuniyeti. İnanıyorum ki bu proje ile şimdiye kadar bu alanda yaptığımız çalışmalar en üst düzeye taşınacaktır” dedi. WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler Direktörü Arzu Tekir ise “Kentlerimizin daha sürdürülebilir hale getirilmesinde kamu-özel sektör-STK işbirliğinin önemli bir payı bulunmaktadır. Alcoa Foundation’ın fon sağladığı ve İETT ile işbirliğinde Türkiye’de ilk pilot uygulamasını yaptığımız bu proje ile otobüs güzergahlarının yolcular, yayalar ve diğer araçlar için daha güvenli olmasını hedefliyoruz. Öte yandan bu projedeki işbirliği modelinin diğer kentlerimiz için de bir emsal teşkil etmesini temenni ediyoruz.” görüşlerini özetledi. 2011 yılında Metrobüs hattında yol güvenliği ve erişilebilirlik incelemesi yapılmıştı Daha önce EMBARQ Türkiye adıyla bilinen WRI Türkiye Sürdürülebilir Şehirler, 2011 yılında İstanbul metrobüs hattında yol güvenliği ve erişilebilirlik çalışması yapmıştı. Yapılan saha çalışmalarının raporlarını İETT’ye sunmasının ardından 2013 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi, 23 milyon TL’lik bir yatırım ile 44 istasyonda güvenlik ve erişilebilirlik iyileştirme çalışması gerçekleştirdi. WRI Türkiye Sürdülebilir Şehirler, Metrobüs’te uygulanan iyileştirme çalışmalarının analizini ise ‘İstanbul Metrobüsü Yol Güvenliği ve Erişilebilirlik İzleme Çalışması’ adlı raporunda paylaştı. |