br />
Kültür AŞ'nin faaliyetlerine kısaca bir göz atarsak:
Minyatür eserlerden meydana gelen Miniaturk milyonlarca insanın ziyaret
ettiği ve bugün pek çokları unutulmaya yüz tutmuş tarihî yapıları temsil ediyor.
Türkiye ve Osmanlı coğrafyasından seçilmiş 105 eserin yer aldığı Miniaturk,
turistlerin de gözdesi.
Dünyanın en seçkin konser salonlarından biri olan CRR Konser Salonu 11 yıldır
hizmet veriyor. Son beş yılda yaptığı pek çok atılımın yanı sıra kendi
bünyesinde bir senfoni orkestrası ve opera kuran kurum, genç yetenekleri kültür
ve sanat hayatımıza kazandırıyor.
CRR Stüdyoları ise gelişmiş bir teknik altyapısına sahip. Başkanlık
programlarının takibinin yanı sıra özel televizyon kanallarına ve yapımevlerine
teknik cihaz ve mekan kiralaması da yapılıyor.
Geçmişin en nadide ve ilgi çekici eserlerinden birisi de kuşkusuz Yerebatan
Sarnıcı. Sarnıç, İmparator I. Justinianus tarafından altıncı yüzyılın
ortalarında inşa ettirilmiş. Yerebatan Sarnıcı, onarımlardan sonra Cumhuriyet
döneminde İstanbul Belediyesi tarafından müze haline getirilerek ziyarete
açılmış. Bugün sarnıç, ulusal ve uluslararası etkinliklere de sahne olurken
Yerebatan Sarnıcı Yaz Konserleri ise artık gelenekselleşmiş.
İstanbul'da ana arterlerde bulunan billboardlar, 2002 yılı başından itibaren
Kültür AŞ tarafından işletiliyor.
Tarık Zafer Tunaya Kültür Merkezi ile Mecidiyeköy Kültür Merkezi kültür ve
sanat etkinlikleriyle halka hizmet ederken işletme sorumluluğu yine Kültür
AŞ'de.
Kültür AŞ'ye bağlı Grafik Atölyesi de İBB'nin ve bağlı işletmelerin
faaliyetlerinde kullanılan basılı materyallerini tasarlıyor.
Genel Müdür Bayhan, bütün bu nezih mekânlarda pek çok kaliteli etkinliğin
yapıldığını söylüyor. Ancak bu arada içine sindiremediği bir konuyu da bizimle
paylaşıyor, "Neden bu etkinliklere İstanbullularca yeterince ilgi gösterilmiyor?
Bana göre 'kültür' masanın aksesuarı ya da yemeği değil, masanın kendisidir."
diyor.
|