urtiçi ve yurtdışı mimarlık dünyasından son gelişmelere, yarışma duyurusu ve sonuçlarına, etkinliklere odaklanan Mimarizm, Kasım ayı içeriğiyle okuyucularını mimarlığa yaklaştırmaya devam ediyor.
Mimarizm.com'da bu ay:
Kentin Tozu'nda yalnızca ülkemizde değil, tüm dünyada ‘kıyamet koparan’ bir etkinlik olarak kentsel dönüşüm kavramsal altyapısı, tarihsel bağları ve yasallaşma mekanizmaları dahilinde, yurtdışı ve ülkemiz süreçleri üzerinden inceleniyor.
Çat Kapı'da Sapphire, Levent Loft, Kanyon, Galataport, İstanbul Modern, Astana Stadyumu gibi yapılarla yurtiçi ve yurtdışından pek çok ödül kazanan Tabanlıoğlu Mimarlık Bürosu’nda bir günün nasıl geçtiği anlatılıyor.
Karanlık Oda'da yöre insanının kendi olanaklarıyla korunan Kemaliye (Eğin) Evleri, Ceyda Eskin'in objektifinden sunuluyor.
İik Yapı'da Tülin Hadi ve Cem İlhan ikilisinin ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü - Yönetim, BİM ve Kütüphane Binaları Projesi var.
İş Dışı'nda Hafriyat Sanat Grubu’nun üç üyesi; Antonio Cosentino, İnci Furni ve Nazım Dikbaş Hafriyat’ı, Hafriyat Karaköy’ü, daha açılmadan Vakit gazetesi tarafından hedef gösterilen ve açılış günü koruma amacıyla gelen polislerin 'Atatürksüzlük korkusunu' konu alan üç afiş hakkında inceleme başlattığı, medyada çok tartışılan ama Hafriyat üyelerine göre aslında “boş” tartışılan “Allah Korkusu” afiş sergisini, medyada konuşulmayanları, kısacası 2007’yi değerlendiriyor.
Mimarın Göbeği ise yemek kültürünün mimarlık kültürüyle çarpıştığı mekanları fethetmeye devam ediyor; Aralık ayının ‘göbeği’ ise İstanbul’u saran bir restoranlar zincirinin özel bir halkası: The House Cafe Tünel.
|