Mimari ve Tasarım, Kurumsal Kültürün Ruhudur
Hafta başında Milano yine tasarım alanında öncü bir etkinliğe sahne oldu. Benetton Group ve POLI.design işbirliği ile moda perakendeciliğinin geleceğini masaya yatıran "Opening Soon-Çok Yakında" adlı sergi açıldı. Triennale Tasarım Müzesi'nde gerçekleştirilen serginin küratörlüğünü müze müdürü Andrea Branzi ve Luisa Collina üstlenmiş.
BR> 1970'li, 80'li yıllarda İtalya ya da Avrupa'nın farklı kentlerinde Benetton mağazalarının içine girmek bile bir neşe kaynağıydı. Gökkuşağı renklerine bürünmüş, dünyanın dört bir tarafından etnik desenlerle örülmüş kazakları ve yalın dekorasyon anlayışıyla özellikle gençler arasında kısa sürede popüler oldu. Her şeyin açık ve şeffaf olduğu yeni mağazacılık felsefesi, müşterilerle ürün arasında engel olmaması, gençlerin çalışması Benetton'ı farklı kıldı. 1990'lı yıllarda da dünyanın dört bir yanındaki açlık, ırk ayrımcılığı gibi sorunlara parmak basan kampanyalar, fotoğraf sergileri, Colors dergisi gibi sosyal sorumluluk projeleri ile kendilerini yenilediler. Luciano Benetton, 1965 yılında kardeşleri Giuliana, Gilberto ve Carlo ile birlikte Benetton Group'u kurmuş. Bugün grubun United Colors of Benetton, Sisley, Playlife, Killer Loop gibi farklı markaları 120 ülkede 5500 kadar mağazası var. 1991 yılında Colors adlı dergiyi çıkarmaya başlamışlar. Dergi, Londra'daki Tasarım Müzesi'nde son 25 yılın en etkileyici 25 tasarım objesinden biri olarak sergileniyor. 1994 yılında da Benetton'ın iletişim ve araştırma merkezi olarak "Fabrika" açmışlar. Birleşmiş Milletler, BM Mülteci Komisyonu, Amnesty International, Sınır Tanımayan Gazeteciler gibi kâr amacı gütmeyen organizasyonlarla ortak birçok projeye imza atmışlar. Müzik, fotoğraf, sinema-video, tasarım ve basın alanlarında da öncü çalışmalara destek veriyorlar. |