Uçak İnmeyen Havaalanına ‘Ulaşım...
Milyonlar Harcanan Atlama...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından...
Kullanılmayan Havalimanına...
235 Bin Nüfuslu İki Kente...
Geçen Ay Açılan Tokat Havalimanı'na...
Kullanılmayan Havalimanına...
Zafer Havalimanı'nı Kurtarma Planı
Satılık Havalimanı için 46...
Uçak İnmeyen Havalimanına...
Zafer Havalimanı’nı Kimse Kullanmıyor
Milyonlar Harcanan Havalimanları Kullanılmıyor
Binali Yıldırım’ın açtığı ve 88 milyon TL harcanan Gökçeada Havalimanı 10 yıldır kullanılmıyor. 76 milyon TL’ye yapılan Balıkesir Havalimanı’na uçak inmiyor. 83 personelli Uşak Havalimanı’nı 2021’de 52 yolcu kullandı.
Kamunun kasasından milyonlarca lira harcanarak yapılan Uşak, Çanakkale Gökçeada, Kocaeli Cengiz Topel ve Balıkesir Merkez havalimanları yıllardır atıl durumda. Kuş uçmaz kervan geçmez atasözünü hatırlatan havalimanlarında her gün onlarca personel görev yapmaya devam ederken, yolcuların gitmediği, tarifeli uçakların inip-kalmadığı havalimanlarının giderleri de devletin kasasından karşılanıyor. BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; iktidar partisinin temsilcileri ve Cumhurbaşkanı Erdoğan, yıllardır havaalanı yapmakla övünse de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’nün havalimanlarına ilişkin verileri oldukça dikkat çekici. DHMİ Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre, Uşak Havalimanı’nı 2020 yılında toplam 7 bin 500 kişi kullandı. Ancak, 2021 yılında ise sadece 52 yolcunun Uşak Havalimanı’nı kullandığı belirtildi. Bu yılın ocak ve nisan aylarını kapsayan ilk dört ayında ise 83 personelin görev yaptığı, milyonlarca liralık araç ve gereçlerin bulunduğu havalimanı hiç kullanılmadı. Zafer için kapatıldı 76 milyon TL harcandı 88 milyon TL’ye mâl oldu Bu havalimanı da 15 Ağustos 2010 tarihinde turizmini geliştirme amacıyla yenilenerek hizmete girdi. Dönemin DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal havalimanın açılışında yaptığı konuşmada, havalimanı için toplam 88 milyon 120 bin TL harcandığını açıkladı. Havalimanın açılışına katılan dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise “Gökçeada Havaalanı adanın turizmine, gelişmesine katkı sağlayacak.” dedi. Ardından ilk tarifeli uçuş 12 Temmuz 2011'de İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan gerçekleştirildi ve dönemin Ulaştırma Bakanı Yıldırım tarafından haftada iki gün İstanbul'a tarifeli uçuşların yapılacağı duyuruldu. Ancak havalimanı sadece 3 ay kullanıldı ve Yıldırım’ın açıkladığı tarifeli uçuşlar sadece 3 ay yapıldı ve bir daha havalimanına hiç tarifeli uçak seferi düzenlenmedi. Dört ayda sıfır yolcu TBMM Başkanvekili ve CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar ise yaptığı değerlendirmede, “Cengiz Topel Havalimanı çalışmayan bir havalimanı. Çünkü Sabiha Gökçen Havalimanı’na çok yakın. Bu havalimanı bu sene de birçok şirketin uçuş planında yok.” dedi. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |