Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Milyonlar Harcanan Havalimanları Kullanılmıyor

Binali Yıldırım’ın açtığı ve 88 milyon TL harcanan Gökçeada Havalimanı 10 yıldır kullanılmıyor. 76 milyon TL’ye yapılan Balıkesir Havalimanı’na uçak inmiyor. 83 personelli Uşak Havalimanı’nı 2021’de 52 yolcu kullandı.

yapi.com.tr
Milyonlar Harcanan Havalimanları Kullanılmıyor

Kamunun kasasından milyonlarca lira harcanarak yapılan Uşak, Çanakkale Gökçeada, Kocaeli Cengiz Topel ve Balıkesir Merkez havalimanları yıllardır atıl durumda. Kuş uçmaz kervan geçmez atasözünü hatırlatan havalimanlarında her gün onlarca personel görev yapmaya devam ederken, yolcuların gitmediği, tarifeli uçakların inip-kalmadığı havalimanlarının giderleri de devletin kasasından karşılanıyor.

BirGün’den İsmail Arı’nın haberine göre; iktidar partisinin temsilcileri ve Cumhurbaşkanı Erdoğan, yıllardır havaalanı yapmakla övünse de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü’nün havalimanlarına ilişkin verileri oldukça dikkat çekici.

DHMİ Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre, Uşak Havalimanı’nı 2020 yılında toplam 7 bin 500 kişi kullandı. Ancak, 2021 yılında ise sadece 52 yolcunun Uşak Havalimanı’nı kullandığı belirtildi. Bu yılın ocak ve nisan aylarını kapsayan ilk dört ayında ise 83 personelin görev yaptığı, milyonlarca liralık araç ve gereçlerin bulunduğu havalimanı hiç kullanılmadı.

Zafer için kapatıldı
Kamunun bütçesinden milyonlarca lira harcanan ve 1998 yılında açılışı yapılan Uşak Havalimanı’nın yolcu garantisi verilen Kütahya'daki Zafer Havalimanı için kapatıldığını açıklayan CHP Uşak Milletvekili Özkan Yalım şunları söyledi: “Uşak Havalimanı pandeminin başlangıcında kapatıldı. Havalimanın kapatılma gerekçesi olarak pandemi gösterilse de aslında Zafer Havalimanı için kapatıldı. İktidar Uşaklıların Kütahya’daki Zafer Havalimanı’nı kullanmasını istiyor. Yıllık 1,3 milyon yolcu garantisi verilen Zafer Havalimanı yüzünden Uşak halkı zulüm görüyor ve havalimanın yeniden açılmasını istiyor. Uşak Havalimanı’nda yer hizmetleri, özel güvenlik, kule ekibi ve itfaiye personelleri hâlâ aktif görev yapıyor. Hatta havalimanının müdürü bile göreve devam ediyor. ”

76 milyon TL harcandı
Balıkesir'in Edremit ilçesinde Balıkesir Koca Seyit Havalimanı adı altında bir havalimanı bulunmasına rağmen AKP, 2016'da kente Balıkesir Merkez Havalimanı adı altında bir havalimanı daha yapma kararı aldı. 1 milyon yolcu sayısı hedeflenen ve proje tutarı 30 milyon lira olarak belirlenen havalimanı, 2019 yılında 76 milyon lira harcanarak tamamlandı ve 2020 yılının şubat ayında açıldı. Ancak DHMİ Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre, havalimanına açıldığı günden bu yana hiç uçak inmedi. İki yıldır hiç tarifeli uçağın inmediği ve hiçbir yolcunun da uğramadığı havalimanında toplam 51 personel görev yapıyor.

88 milyon TL’ye mâl oldu
Yıllardır kullanılmayan bir başka havalimanı ise Çanakkale’deki Gökçeada Havalimanı. DHMİ Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre, 2020 ve 2021 yılında 38 personelin görev yaptığı Gökçeada Havalimanı’na hiç yolcu uğramadı ve hiç tarifeli uçak seferi de düzenlenmedi.

Bu havalimanı da 15 Ağustos 2010 tarihinde turizmini geliştirme amacıyla yenilenerek hizmete girdi. Dönemin DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal havalimanın açılışında yaptığı konuşmada, havalimanı için toplam 88 milyon 120 bin TL harcandığını açıkladı. Havalimanın açılışına katılan dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ise “Gökçeada Havaalanı adanın turizmine, gelişmesine katkı sağlayacak.” dedi.

Ardından ilk tarifeli uçuş 12 Temmuz 2011'de İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'ndan gerçekleştirildi ve dönemin Ulaştırma Bakanı Yıldırım tarafından haftada iki gün İstanbul'a tarifeli uçuşların yapılacağı duyuruldu. Ancak havalimanı sadece 3 ay kullanıldı ve Yıldırım’ın açıkladığı tarifeli uçuşlar sadece 3 ay yapıldı ve bir daha havalimanına hiç tarifeli uçak seferi düzenlenmedi.

Dört ayda sıfır yolcu
Kocaeli’deki Cengiz Topel Havalimanı’nı da 2021 yılında sadece 9 bin 252 kişi kullandı. Bu yılın ilk dört ayında ise 89 personelin görev yaptığı havalimanını hiçbir yolcu kullanmadı. Havalimanının inşaatına 1995 yılında başlandı ve 1999 yılında tamamlandı. Havalimanı, 17 Ağustos Gölcük depremi sebebiyle 11 sene gecikmeyle, 2 Kasım 2011 tarihinde yapılan törenle açıldı.

TBMM Başkanvekili ve CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar ise yaptığı değerlendirmede, “Cengiz Topel Havalimanı çalışmayan bir havalimanı. Çünkü Sabiha Gökçen Havalimanı’na çok yakın. Bu havalimanı bu sene de birçok şirketin uçuş planında yok.” dedi.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/milyonlar-harcanan-havalimanlari-kullanilmiyor_190546.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!