laşımın yüzde 90’ının karayoluyla yapıldığı Türkiye’de trafik kazalarında pek çok insan hayatını kaybediyor ya da yaralanıyor.
2004 yılında meydana gelen 407 bin kazada 3 bin kişi hayatını kaybetti. Kazalarda 652 milyon YTL maddi zarar oluştu. Kazaların temelinde ise sürücü hatası ve yol kusuru ön plana çıkıyor. Mevcut 33 bin km. devlet yolunun 24 bin km.’si satıh yol, 8 bin 689 km.’si ise sıcak kaplama asfalt yoldan oluşuyor. Satıh yolun taşıma özelliği olmadığını belirten uzmanlar bu yolların sadece toz kalkmasını önlemek için maddi yetersizlikler nedeniyle tercih edildiğini söylüyor. Yollardaki tehlikenin bitmesi için sıcak asfaltlama sisteminin kullanılması gerektiğini söyleyen Asfalt Müteahhitleri Derneği (AMD) Başkanı Mustafa Göçen, bir an önce kaynak bulunarak yol seferberliği başlatılmasını istedi. Son günlerde yaşanan trafik kazalarında tartışma konusu olan mıcırın da 24 bin kilometrelik satıh asfaltlarda oluştuğunu belirten AMD Başkanı, 2 buçuk santimden ibaret olan bu asfaltın birkaç ayda tahrip olduğunu vurguladı. Asıl yolun sıcak asfaltla yapılması gerektiğini kaydeden Göçen, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün maddi imkansızlıkları gidererek bu sorunu çözmesi gerektiğini vurguladı.
|