Metrobüs, Hilton, İBB, 2 Numaralı Kurul gibi Konular
Topbaş, şehrin ulaşım sorunlarına getirilen çözümlerden söz ederken –aşağı yukarı- şöyle demiştim: Toplu ulaşım çerçevesinde hafif metroyu niçin tercih etmiyor ve bunun yerine yedi tepeli ve altı arkeolojik SİT olan İstanbul'u son derece zahmetli ve pahalı metro tünelleriyle donatmak istiyorsunuz? Önerimi desteklemek için de o günlerin taze bir
Benzer bir öneriyi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın (gazeteyi ziyareti sırasında olduğunu belirteyim ki dedikodu çıkmasın!) huzurunda dile getirdiğimi iyi hatırlıyorum. Topbaş, şehrin ulaşım sorunlarına getirilen çözümlerden söz ederken –aşağı yukarı- şöyle demiştim: Toplu ulaşım çerçevesinde hafif metroyu niçin tercih etmiyor ve bunun yerine yedi tepeli ve altı arkeolojik SİT olan İstanbul'u son derece zahmetli ve pahalı metro tünelleriyle donatmak istiyorsunuz? Önerimi desteklemek için de o günlerin taze bir projesini, Kadıköy-Kartal metrosunu göstermiştim. Madem ki elinizde hafif metro denilen vasıtanın iki hattına rahatlıkla yer bulunabilecek bir “sahil şeridi” var, o halde toprağın altına girmeye ne gerek var; döşeyin hatları da şehirliler bir büyük azaptan kısa sürede kurtulsunlar... Belediye Başkanı hatırladığım kadarıyla –yok yok doğru hatırlıyorum- “şehrin geleceğini de düşünmek gerekir” diyerek önerime iltifat etmemişti. Oysa ben eskiden beri, şehirci olmasam da, İstanbul'un caddelerinden birer ikişer hat alan hafif metronun ulaşım sorunumuza ilaç gibi geleceğini düşünürüm. Kabataş'a ulaşan metroyu sal Beşiktaş üzerinden Barbaros Bulvarı'na. Çevre yolundan çalacağın iki hatla bağla Avcılar ve Kozyatağını. Aralara da döşe yan hatları oldu bitti işte... Tünelli-tünelsiz hızlı metroyu da, İstanbul'un biraz nefes almasını sağlamak için şehri çevreleyen bölgeler için tasarla ve gerçekleştir. Bugün görüyorum ki, Topbaş'a o gün o bahsi açmam işe yaramış! İki ayda (tamı tamına “77 gün”müş) tamamlanan ve ulaşıma açılan Topkapı-Zincirlikuyu metrobüs hattına bakın... Artık metrobüs adı verilen bu otobüs azmanları ile (hem de –Topbaş'ın sözleriyle- “konforlu, kaliteli, klimalı ve keyifli”) Avcılar-Zincirlikuyu arası artık 38 dakika... Günde 400 bin yolcu... Nasıl bir şehirde yaşadığımızı düşünürsek, bir mucize bu! Demek ki istenince oluyormuş. Belediyenin toplu ulaşım alanında önemli bir hamle yapması için “metrobüs” denilen vasıtanın tanınması gerekiyormuş. Topbaş, Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme arasındaki üçüncü etabın da ihalesinin tamamlandığını, 200 günde bu projenin de gerçekleştirileceğini müjdeliyor. Ne güzel, Avcılar'dan binen yolcu kısa sürede, hatta zevkli bir yolculukla Anadolu yakasına geçebilecek. Topkapı-Zincirlikuyu arasında başlayan seferleri kullanan bir yolcu duygu ve düşüncelerini şöyle açıklamış: “Eskiden biz özel araçtakilere imrenirdik. Şimdi onlar bize imreniyor. Biz V!P yolcular olduk.” Her şey iyi güzel de, maliyeti düşük bu yol-yordamın bugüne kadar niçin akla gelmediğini anlayabilmek imkansız. Bu “aydınlanma” nasıl ve kimin sayesinde oldu, ben merak ediyorum doğrusu.
|