Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU
İLİŞKİLİ HABERLER

Belediye Hukuk Tanımıyor

Metro İnşaatları Yerinde Sayıyor

Anakent Belediyesi geçtiğimiz yıllarda, var olan raylı sistem hatlarına ( Dikimevi-AŞTİ ve Kızılay-Batıkent) takviyeler yaparak metro ağını Çayyolu, Keçiören ve Sincan’a dek taşıyacağını duyurmuştu. Ancak söz konusu projelerde yapım aşamasına geçilmesinin üzerinden yıllar geçmesine rağmen inşaatların hâlâ bitirilememesi söz konusu bölgelerdeki

Cumhuriyet ANKARA
Metro İnşaatları Yerinde Sayıyor

/P>

'Başkent lunaparka döndü’

Konuyla ilgili Cumhuriyet Ankara’ya değerlendirmelerde bulunan TMMOB Şehir Plancıları Odası Ankara Şube Başkanı Erdal Kurttaş, Anakent Belediyesi’nin raylı sisteme kaynak aktarmadığını onun yerine köprülü kavşaklar inşa ederek başkenti “lunapark”a döndürmeyi yeğlediğinin altını çizdi. Alt ve üstgeçitlere aktarılan kaynağın raylı sisteme yansıtılmadığını, metro şantiyelerinin birer mezbeleliği andırdığını dile getiren Kurttaş, bitmeyen inşaat sebebiyle Keçiören, İnönü Bulvarı, Karayolları ve MEB binaları önlerinde büyük sorunların yaşandığını belirtti. Kurttaş, inşaatlar sebebiyle trafikte sıkışıklıkların meydana geldiğini bunun da kazalara davetiye çıkardığını söyleyerek, “Anakent Belediye Başkanı Gökçek raylı sisteme hiç kaynak aktarmazken, TCDD Gar’ının önüne inşa edilen köprülü kavşağı 35 günde bitirmekle övünüyor” diye konuştu. Bu tür uygulamalar devam ettiği ve raylı sistemin geliştirilmesine gereken önemin verilmemesi halinde yayaların hareket edecek bir alan bulamayacakları konusunda uyarılarda bulunan Kurttaş, sözlerine şöyle devam etti:

“Toplu taşımacılık, farklı kombinasyonların bir araya getirilmesiyle oluşturulan ana plandır. Ancak şu an Ankara’da böyle bir planın yapılmadığını görüyoruz. Yürürlükte olan plan köprülü kavşakları meşrulaştırarak toplu taşımaya bir çözüm getirmiyor. Nüfusu bir milyonu geçen tüm kentlerde toplu taşımanın teşvik edilmesi ve raylı sistemin geliştirilmesi şart. Bu yolla yurttaşlar kent içinde hızlı, ucuz ve konforlu seyahat edebilirler. Bugün Ankara’da metronun yeterince geniş bir alanı kapsamaması büyük bir ayıp. Bizdeki gibi özel taşıtı ve hızı teşvik edici uygulamaların örneklerini Avrupa’da görmek mümkün değil. Raylı sistem her ne kadar başlangıçta masraflı gözükse de orta ve uzun vadede köprülü kavşaklara göre daha hesaplı olduğu görülmektedir.”

‘Yurttaşları düşünmüyor’

Raylı sistem projelerinin “yerel seçimlere yatırım aracı” olarak görülebileceğine de dikkat çeken Kurttaş, son üç ayda inşaat alanlarında yaşanan kıpırdanmaların o projeye yatırım yapılacağı anlamına gelmeyeceğini söyledi. Gökçek’in ulaşım planlama anlayışının toplumun yararlarını gözetmediğini dile getiren Kurttaş, “Önemli olan konforlu, ucuz ve hızlı ulaşımı sağlamaktır. Bunun haricinde Gökçek ‘Ben ne yapsam karşı çıkıyorlar’ anlayışından vazgeçmelidir. Sorun kişisel olmayıp tamamen Gökçek’in yönetim anlayışı ile ilgilidir” diye konuştu.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/metro-insaatlari-yerinde-sayiyor_63135.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!