Metro İnşaatları Yerinde Sayıyor
Anakent Belediyesi geçtiğimiz yıllarda, var olan raylı sistem hatlarına ( Dikimevi-AŞTİ ve Kızılay-Batıkent) takviyeler yaparak metro ağını Çayyolu, Keçiören ve Sincan’a dek taşıyacağını duyurmuştu. Ancak söz konusu projelerde yapım aşamasına geçilmesinin üzerinden yıllar geçmesine rağmen inşaatların hâlâ bitirilememesi söz konusu bölgelerdeki
AKP’li Melih Gökçek yönetimindeki Anakent Belediyesi, başkenti alt-üstgeçitler ve köprülü kavşaklarla donatırken, aynı “özeni” metro konusunda göstermiyor. Toplam 79 adet köprülü kavşağı en kısa sürede bitireceğini duyuran Gökçek, Çayyolu, Keçiören ve Sincan metro inşaatları konusunda ağırdan alıyor. Söz konusu alanlarda geçtiğimiz 3 ay içerisinde başlayan “göstermelik” çalışmalar, “Gökçek, metroyu yerel seçimlere yatırım aracı olarak kullanıyor” yorumlarını da beraberinde getiriyor. Birbiri ardına inşa ettiği köprülü kavşaklarla başkenti adeta otobana çeviren Anakent Belediye Başkanı Gökçek, söz konusu kavşakların örneğine Avrupa’da rastladığını ileri sürüyor. Gökçek’in bu savını yalanlayan birçok meslek odası ve sivil toplum kuruluşu, “köprülü kavşakların kent merkezine araç girişini artırarak yayalara adım atacak yer bırakmayacağı, çözümün toplu taşıma ve raylı sistemin geliştirilmesi ile mümkün olacağı” konusunda uyarılarda bulunuyor. Ancak uzman görüşlerine kulak asmayan Gökçek, metro ağını genişletmek yerine köprülü kavşakların yapımına hız vererek bildiğini okuyor. Anakent Belediyesi geçtiğimiz yıllarda, var olan raylı sistem hatlarına ( Dikimevi-AŞTİ ve Kızılay-Batıkent) takviyeler yaparak metro ağını Çayyolu, Keçiören ve Sincan’a dek taşıyacağını duyurmuştu. Ancak söz konusu projelerde yapım aşamasına geçilmesinin üzerinden yıllar geçmesine rağmen inşaatların hâlâ bitirilememesi söz konusu bölgelerdeki yurttaşların tepkisini çekiyor. Ayrıca, inşaatların bitmemesi nedeniyle birçok bölgede ulaşım sorunları yaşanıyor, trafik kilitleniyor. Anakent Belediyesi’nce uygulamaya konulan raylı sistem projeleri ve söz konusu projelerde gelinen son durum şöyle:
|