Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer,
İstanbul Sanayi Odası (İSO) Vakfı Mütevelli Heyeti
toplantısına, vakfa destek veren sanayicilere yönelik ödül törenine ve İSO Mayıs
ayı olağan meclis toplantısına katıldı. Bakan Ömer Dinçer, özellikle mesleki
eğitimde etkinlik ve verimliliği sağlayacak bir yönetişim yapısı kurgulanması
gerektiğine işaret ederek, şu bilgileri verdi:
''Mesleki liselerin yönetimlerine farklı uygulama yöntemleriyle, iş adamı
örgütlerimizin katılmaları gerekiyor kanaatindeyim. Yeni yapılanmada hem eğitim
altyapısı oluşturma konusunda hem de eğitim özel sektöre, iş adamlarına, ilgili
sektöre yönelik olarak bu sektörlerin payının artırılması konusunda yeni
çalışmalar yürütüyoruz. Mesela Teşvik Kanunu'nda, eğitime yönelik yapılan
teşvikler, bunun adımlarından biriydi. Bir başkası; mesleki eğitimde öğrenci
başına teşvik getirmek istiyoruz. Tüm Türkiye'deki organize sanayi bölgelerinde
veya iş adamı örgütlerinde, ticaret ve sanayi odalarında ve meslek odalarında,
eğer kendi ihtiyaç duyduğu elemanı yetiştirmek istiyorsa, okulunu kursun,
yönetimini kendisi yapsın, biz öğrenci başına destek verelim diye düşünüyoruz.
Bununla ilgili bir hazırlığımız var. Bu, alternatiflerden bir tanesi.
İkincisi, bizim Türkiye'de yüzlerce, binlerce
meslek lisemiz var ama bu yetmiyor. Mesleki eğitimde bizim oranlarımız iyileşmiş
olmasına rağmen hala yeni okullar açmaya ihtiyacımız var. Mesela kamu-özel
ortaklığı diye ikinci bir alternatifimiz daha olacak. Yine herhangi bir iş
adamımız veya meslek örgütümüz, eğer isterse okulunu yapabilecek, eğitimle
ilgili olmayan diğer altyapı hizmetlerini, donanımını sağlamak, servisini
gerçekleştirmek, kantinini işletmek, yıllık boyasını, badanasını yapmak gibi
diğer hizmetleri de karşılamak şartıyla, biz sadece eğitimini gerçekleştireceğiz
ve buna karşılık olarak da biz ona bedel ödeyeceğiz. Birincisinde okul bütünüyle
iş adamı örgütlerinin, ikincisinde ise okul uzun vadede hizmet satın alma ve
kiralama yöntemiyle sağlanacak, uzun vadede Milli Eğitim Bakanlığının olacak.
İş adamlarının ihtiyaçlarına uygun
müfredat Üçüncüsü, yine mevcut
okullarımızda ticaret ve sanayi odalarının, meslek odalarının ve ilgili iş adamı
örgütlerinin yönetimde söz sahibi olduğu bir yapı kurgulamak ve giderek iş
adamlarının ihtiyaçlarına uygun müfredat oluşturacak düzenleme yapmak. Yani
zorunlu dersler, seçimlik dersler ve uygulamayla ilgili konularda... Zorunlu
derslerde belki inisiyatif sağlamamız mümkün değil ama seçimlik derslerde ve
pratik yapma konusunda iş adamı örgütlerinin söz sahibi olabileceği başka bir
yapı''.
Dinçer, bu konuları Mesleki Eğitim Çalıştayından sonra tartıştıklarını ve
belirli noktaya geldiklerinde paylaşacaklarını söyledi.
|