Hızlı Tren Hattının Tünel...
Yarım Kalan Tünel, 39 Katına...
Güzeldere Tüneli'nde Işık Göründü
Eğribel Tüneli'nin İnşası Tamamlandı
Hopa’da Aynı Tünelde Yine Heyelan Oldu
İç Anadolu'yu Akdeniz'e Bağlayan...
Mersin-Gaziantep Arası 2 Saat 15 Dakikaya Düşecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Varyantı Demir Yolu Projesi’nin tamamlanmasıyla birlikte Mersin-Gaziantep arasındaki seyahat süresinin 2 saat 15 dakikaya düşeceğini söyledi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Gaziantep'in Nurdağı ilçesinde yapımı süren Bahçe-Nurdağı (Fevzipaşa) Varyantı Demir Yolu Tüneli Işık Görme Töreni'ne katıldı. Uraloğlu, burada yaptığı konuşmada, demir yollarında depremler nedeniyle seyrüsefer hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesi için "Deprem Hasarlarının Giderilmesi" projesini 2023 yılı yatırım programlarına aldıklarını söyledi. 2003'ten bu yana demir yollarında çok büyük yatırımların yapıldığını aktaran Uraloğlu, "Vatandaşlarımızı yüksek hızlı trenle buluşturduk. Ana hatları modernize ettik, elektrikli ve sinyalli hale getirerek kapasitelerini artırdık. Bunun sonucunda da hem yolcu hem de yük taşımacılığında rekorlar kırdık." dedi. Yatırımlar ile Türkiye Yüzyılı'nın önemli kilometre taşlarını örmeye devam ettiklerini anlatan Uraloğlu, Bahçe-Nurdağı Hızlı Tren Projesi ile Bahçe-Nurdağı istasyonları arasının 32,5 kilometreden 17 kilometreye düşeceğini ifade etti. Projede yer alan çift tüplü tünelin birincisini açma işleminin 2020 Şubat ayında tamamlandığını anımsatan Uraloğlu, "60 kilometre olan işletme hızı 160 kilometreye, yük trenleri seyir süreleri 80 dakikadan 15 dakikaya, yolcu trenleri seyir süreleri 60 dakikadan 10 dakikaya düşecek." dedi. Şubat 2021’de delme işlemine başlanan T-1 Tüneli'nde ise ışık görme merasiminin yapıldığını dile getiren Uraloğlu, şunları kaydetti: "Türkiye'nin en uzun çift tüplü demir yolu tüneli sayesinde Bahçe İstasyonu'nu Nurdağı İstasyonu'na bağlayacağız. Projemizle birlikte aynı zamanda Adana-Gaziantep arası seyahat süresi de 1 saat 30 dakikaya düşecek. Güneydoğu'yu Akdeniz'e, Anadolu'yu Ortadoğu'ya bağlayan yolların kavşağında yer alan Gaziantep, üretim, istihdam ve ihracatta ülkemizin önemli merkezleri arasında yer alıyor. Bu önemli şehrimizin ulaşım ve iletişim altyapısına 2003'den bugüne kadar yaklaşık 54 milyar 310 milyon lira harcama yaptık. İlimiz sınırları içerisinde 377 kilometrelik demir yolu ağımız bulunmaktadır. Nurdağı-Başpınar arasındaki yaklaşık 70 kilometrelik hızlı tren hattı yapım çalışmalarımız devam etmektedir. Projelerimiz tamamlandığında, yenilenebilir enerji kaynaklarından temin edilebilen elektrikli işletmecilik sayesinde yeşil enerji koridorunun önemli bir bölümünü oluşturacağız." Yapılan hatları elektrikli hale getirerek fosil yakıt tüketiminin ve dışa bağımlı olan enerji ihtiyacının azalmasını sağlayacaklarını ifade eden Uraloğlu, vatandaşlara güvenli ve konforlu bir ulaşım imkanının sağlanacağını aktardı. |