Sevinç Yıldız, 1982 doğumlu genç bir tasarımcı.
Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi reklamcılık mezunu olan
Yıldız, 1990 yılından bu yana da resim yapıyor. Şimdilerde ise mesleğinin yanı
sıra görsel iletişim tasarımı, konsept dizayn ve fonksiyonel sanat olarak
mobilya tasarımı yapıyor. Onu haberin konusu yapan tasarımı ise şehrin görüntü
kirliliğine karşı verdiği şekerle mücadele. İstanbul’a bir estetik katmak
amacıyla yola çıktığı 7 Şeker İstanbul projesiyle şehri
şekerlerle giydiriyor. İşte, ilk adımı Mecidiyeköy E5 karayolu viyadük
alt duvarları üzerinde uygulayan Yıldız’ın tasarım yolculuğu.
Günlük hayatın koşuşturmasında çok da dikkat etmiyoruz belki şehrin
görüntüsüne. Oysa bir kaldırsak kafamızı, dikkatlice baksak, gökyüzüne doğru
yükselen tabelaları, apartmanlara giydirilen reklam panolarını görürüz. Ne kadar
da sabote ediyor şehri... Nasıl da üzerine kirlilikten bir elbise giydiriyor...
Yıldız da 7 Şeker İstanbul tasarım yolculuğuna bu hassasiyeti nedeniyle çıkmış.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Nuh Group ve
Şişli Belediyesi desteğiyle yapacağı tasarımlarla görüntüsü hoş
olmayan kirli duvarlara sanat dokunuşu yaparak bölgeye sempati katmak istiyor.
Ayrıca bakan gözlerde de bir imaj oluşturmak amacında. Çirkini güzelleştirme ve
sevimli bir bakış sağlamanın insanların yaşamına olumlu geri dönüşleri olacağı
kanaatinde. Zaten o yüzden şehrin estetiğine katkıda bulunarak onu
renklendirmeye çabalıyor. Ama Yıldız’ın amacı yalnızca bu noktada kalmak değil,
projeyi önce İstanbul’a sonra Türkiye’ye devamında da dünyaya duyurmak istiyor.
7 Şeker İstanbul projesini dünyada yedi tepe üzerine kurulu diğer şehirler olan
Rio de Janeiro ve Roma’da uygulama niyetinde.
Peki neden 7 ve neden şeker tasarımı? Yıldız, tasarımındaki şekerin yaşamı
ifade ettiğini söylüyor. Erimek ve yok olmanın yanı sıra yaşamdaki kırgınlık ve
hassasiyet, köprüyü şekerlerin taşıması ile anlatılmaya çalışılıyor. Şekerlerin
kırmızı ve beyaz olarak renklendirilmesinin nedenini de yine yaşama bağlıyor
yıldız. Alyuvar ve akyuvar hücrelerine bir gönderme aynı zamanda. Yedi rakamı
ise öncelikle dünya, Türkiye, İstanbul, müzik, zaman, gökyüzü ve renklerle
özdeşleşmiş. Türkiye yedi bölge, İstanbul yedi tepe, zaman yedi gün, müzik yedi
nota, renk yedi renk gökkuşağı, gökyüzü yedi katman atmosfer ve dünyayı yedi
kıta olarak kurgulamış Yıldız.
Duvarlara uygulanan modern tasarımlar, şehirde yaşayanların kendisini fark
etmesini bekleyecek. Tabii ki şehrin görüntü kirliliğine kalıcı bir çözüm gerek.
Ancak süreli de olsa böyle bir çalışma yeni bir talebi doğurabilir. Ne
dersiniz?
|