Haydarpaşa Garı’nda Arkeolojik...
"Gebze-Halkalı Hattının Çalışmasını...
Gebze-Halkalı-Marmaray Seferleri...
B1 Marmaray Halkalı-Gebze...
Halkalı-Gebze Marmaray Hattı...
14 Soruda Halkalı-Gebze Marmaray Hattı
"Marmaray’ın Bu Haliyle Açılması Faciaya Davetiye Çıkarır"
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası, Marmaray'ın halen eksiklikler bulunduğunu belirterek, “Açılışı telafisi imkânsız kazalara neden olacaktır, 10 Mart 2019 tarihindeki açılışın durdurulmasını talep ediyoruz" açıklamasında bulundu.
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS), Kadıköy Haydarpaşa Garı'nda bulunan binasında 31 Mart yerel seçimleri öncesi açılışı planlanan Gebze Halkalı arasında çalışacak Marmaray ile ilgili basın toplantısı düzenledi. Artı Gerçek’ten Rıfat Doğan’ın haberine göre; sendika, Marmaray projesinde halen eksiklikler bulunduğunu belirterek, "31 Aralık 2018 tarihine yetiştiril(e)meyen Marmaray Projesinin yüzeysel hatları henüz test ve sertifikasyon süreci tamamlanmadan 31 Mart 2019 yerel seçimlere yönelik bir açılış yapılacaktır. Marmaray'ın Gebze Halkalı arasının aşağıda belirteceğimiz eksikliklerle açılması telafisi imkânsız kazalara neden olacağından başta Ulaştırma Denizcilik Haberleşme Bakanlığı'nı, TCDD Genel Müdürlüğü ve Sertifikasyon teşkilatını uyarmayı görev olarak kabul ediyoruz" dedi. Sendika açıklamasında Marmaray için şu uyarılarda bulundu: - OCC kumanda merkezinde proje gereği bulunması gereken 6 masanın her birinde 7 adet Tren Trafik Kontrolörünün görev yapması gerekmektedir. Toplamda 42 adet Tren Trafik Kontrolörü istihdam edilmesi gerekirken bu sayı henüz tamamlanmamış olmasının yanında Tren Trafik Kontrolörü unvanlı personelin başka birimlerde görevlendirildi, - Aynı hat üzerinde hem Marmaray trenleri ve hem de ana hat trenlerinin çalıştırılması öngörüldüğünden ERTMS (European Rail Traffic Management System) sistemi ile çalışacak trenler için bazı noktalarda sinyal görüş mesafesi çok kısa olup yönetmeliklerle belirlenmiş frenleme mesafesi için yetersiz, - Marmaray trenlerinin işletim sistemi olan CBTC (Communications Based Train Control) iletişim tabanlı tren kontrol sistemi henüz tam olarak çalışmıyor, - OCC Kumanda merkezi ekranında sık-sık tren kayıpları yaşanmaktadır. Yani hat üzerinde işleyen trenler Trafik Kontrolörü ekranında zaman zaman görünmüyor, - Halkalı, Gebze ve bazı istasyonlarda otomatik motorlu makaslarda henüz makas motorları yoktur, makaslar tıpkı Ankara YHT garı batı çıkışında olduğu gibi makasçı tarafından tanzim ediliyor. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |