
Devlet Marmaray’da Döviz Kurbanı

Marmaray Geceleri Yük Taşıyacak

Marmaray Kazısında Tarihi...

Marmaray'da Sefer Sayıları Artıyor

"Marmara'da 2017'de 479 Bin Ev Satılır!"

Marmaray’daki Arızaya Bakan...

Deniz Hattını Marmaray Kesti

Marmaray için Korkutan Yorum

Marmaray Seferleri Durdu

Marmaray, Topkapı Sarayı'nı...

Marmaray, İstanbul Nüfusunu 4'e Katladı!

Marmaray Durağında Atık Su Sızıntısı

Marmaray'da Sefer Aralığı...

Japonlardan Marmaray Mektubu:...

Marmaray'dan 100 Ömürlük Zaman Tasarrufu

Şehir Hatları İşletmesi'nde...

Marmaray'ın Batık Gemileri...

Marmaray Araçlarının Üretim...

Marmaray'da Skandal İsraf!

Evin Çatısından 3 Marmaray,...

Lütfi Elvan'dan Marmaray Açıklaması

Marmaray'da Neler Oluyor?

TCDD'den Marmaray'a "İmaj" Çalışması!

Marmaray'a AVM!

Bu Görüntülerin Sebebi Marmaray mı?

Marmaray'da İkinci Ölüm
Marmaray’da Su Sızıntısı Yama Tutmuyor
Marmaray’da bir işçinin öldüğü su sızıntısının sürekliliği nedeniyle tünellerin yama tutmadığı iddia edildi.

İstanbul’un Anadolu ve Asya yakasını deniz altından demiryoluyla birleştiren Marmaray’da dün bir işçi hayatını kaybetti.
Ayrılıkçeşme - Yenikapı hattındaki bir tünelde gerçekleşen su sızıntısına gece saatlerinde müdahale eden ekipte yer alan elektrik işçisi Fatih Uysal, enjeksiyon matkabıyla çalışırken elektrik akımına kapıldı. RAM mühendislik adlı taşeron firmanın işçisi olan 27 yaşındaki Uysal, elektrik çarpması sonrası ağır yaralı halde kaldırıldığı Haydarpaşa Numune Hastanesi’nde hayatını kaybetti. Evli ve 3 aylık bir çocuk babası olan Uysal’ın yakınları, kazayı hastanede öğrendi. Yakınları tarafından hastane morgundan alınan işçi Uysal’ın cenazesi memleketi Çorum’a götürüldü. Sendika: Uyarmıştık Uysal’ın ölümüne neden olan sızıntı Marmaray seferlerinin aksamasına neden oldu. Sızıntının yaşandığı hattın kapatılması nedeniyle ulaşım Yenikapı-Ayrılıkçeşme hattından aktarmalı olarak sağlandı. Sefer aralıkları 17 dakikaya kadar çıkarken, saat 12.00’a kadar sürdü. Öğle saatlerinden itibaren Marmaray seferleri normale döndü. Olaya ilişkin inceleme yapan Birleşik Taşımacılık Sendikası ise, yaşananları; “Kataner (demiryolu taşıtlarına elektrik enerjisi sağlamak amacıyla kullanılan hatlar) profiline akmakta olan suyun izolasyonu için çalışan işçi arkadaşımız delikten gelen aşırı su nedeniyle elindeki enjeksiyon matkabından elektrik akımına kapıldı” şeklinde duyurdu. Milliyet'ten Gökhan Karakaş'ın haberine göre, Sendika Başkanı Esin Albuz, “Tünel ve tüplerin yapımındaki hata, eksiklik ve yanlışlıklar olduğunu söylemiştik. Açılışı aceleye getirilmişti. Tüneller üzerindeki yeraltı sularının ıslahı yapılmadan açılmasının doğru olmayacağını söylemiştik. 3 yıldır tünellerden su sızmakta ve sürekli enjeksiyon yapılmasına rağmen tüneller yama tutmamakta. Bırakın tünelleri Ayrılıkçeşmesi istasyonunda bulunan personel odasında dahi su sızıntısı olmakta” dedi. Bakan: Uzmanlar inceliyor Öte yandan Anadolu Ajansı Uysal’ın hayatını kaybettiği iş kazasının Aralık ayında hizmete girmesi beklenen Avrasya Tüneli’nde yaşandığını duyurdu. Ancak daha sonraki saatlerde kazanın Marmaray’da olduğu anlaşıldı. “Ne yazık ki yanlış algıdan dolayı olayın Avrasya’da yaşandığı şeklinde bir haber çıktı” diyen Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, “Kaza nedeniyle yaklaşık saat 11.30’a kadar tek hat işletmeciliği yapıldı. Tren seferleri bu yüzden 15 dakika aralığına çıktı. Saat 12.00 sıralarında normale döndü. Marmaray gibi büyük projeyi yaparken gerçekten iş güvenliğiyle ilgili tedbirleri aldık. Bu tip bir olay yaşamadık. Ne yazık ki dün gece itibariyle bu olay yaşandı. Teknik uzmanlarımız incelemeyi yapıyor” dedi. ‘Tarafsız bir şekilde soruşturmalı’ Bileşik Taşımacılık Sendikası, henüz 3 aylık çocuğu olan Fatih Uysal’ın ölümüyle sonuçlanan olayın tarafsız bir şekilde soruşturulması gerektiğini belirtti. BTS ve meslek örgütü temsilcilerinin katılımıyla oluşturulacak bağımsız heyetin kazayı incelenerek olaydaki ihmalleri ortaya çıkartabileceği belirtildi. BTS’nin açıklamasında, “Su sızmasının ne zaman başladığı, tüplerden su sızmasının normal olup olmadığı, enjeksiyon işlemi yapılırken enerjinin kesilip kesilmediği, işçinin neden yalnız olduğu, işçinin sertifikasının olup olmadığı, olayın gece vardiyasında mı acil çağrıda mı yaşandığı gibi soruların cevap bulması gerekiyor” denildi. |