Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Marmaray'a Avrupa'dan 217 Milyon Euro Mali Destek

Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası, Marmaray projesinin boğaz tüp geçişi kısmından sonra, ikinci bölümünü oluşturan Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi işinin finansmanına 217 milyon euro'luk katkı sağlayacak. 217 milyon euro tutarındaki krediye ilişkin anlaşma bugün imzalandı. Sağlanan kredinin vadesi her bir dilim

CNN Türk
Marmaray'a Avrupa'dan 217 Milyon Euro Mali Destek

Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası, Marmaray projesinin boğaz tüp geçişi kısmından sonra, ikinci bölümünü oluşturan Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi işinin finansmanına 217 milyon euro'luk katkı sağlayacak. 217 milyon euro tutarındaki krediye ilişkin anlaşma bugün imzalandı. Sağlanan kredinin vadesi her bir dilim bazında, beş yılı ödemesiz toplam 30 yıl olup, Avrupa Konseyi Kalkınma Bankası'nın sabit faiz oranı uygulanacak.

İmza töreninde konuşan Hazine Müsteşarı İbrahim H. Çanakcı, Hazine Müsteşarlığı olarak, İstanbul'un ulaşım sorununu kalıcı bir biçimde çözmede kilit rol oynayacak Marmaray projesinin finansmanına katkı sağlamaktan dolayı büyük memnuniyet duyduklarını, projenin, Asya ile Avrupa'yı bütünleştirmenin ötesinde, Türkiye'nin Doğu ile Batı arasındaki köprü işlevini daha da pekiştireceğini söyledi.

Çanakcı, "Bu proje kapsamı itibarıyla şu anda yürütülmekte olan dünyanın en büyük ulaştırma altyapı projesi. Hazine Müsteşarlığı olarak, projeye bugüne kadar Japonya ve Avrupa Yatarım Bankası'ndan önemli miktarda finansman temin ettik" diye konuştu.

Hatların rehabilitasyonu ve araç alımı kapsamında CEB'den yaklaşık 500 milyon euro temin etmeyi öngördüklerini, söz konusu 217 milyon euro tutarındaki kredinin 500 milyon euro'luk paketin ilk dilimini oluşturduğunu, kalan 283 milyon euro tutarındaki kredi dilimini de bu yıl içinde sonuçlandırmayı hedeflediklerini bildiren Çanakcı, şunları kaydetti:

"Sağlanan kredinin vadesi her bir dilim bazında 5 yılı ödemesiz toplam 30 yıl olup, faizi CEB'in sabit faiz oranıdır. CEB'den sağlanan krediler, faiz koşulları itibarıyla dünyadaki en elverişli krediler arasında yer alıyor. Böylece Marmaray projesi için Japon Hükümeti, Avrupa Yatırım Bankası ve CEB'den yaklaşık 3 milyar 350 milyon dolar tutarında bir finansman temin etmiş oluyoruz."
 
"Bir program üzerinde CEB ile mutabakata vardık"

İbrahim H. Çanakcı, Türkiye'nin CEB'in kurucu üyesi olduğunu ve bugüne kadar CEB tarafından Türkiye'ye toplam 5.4 milyar euro tutarında kredi onaylandığın belirterek, Türkiye'nin, CEB kaynaklarından en fazla yararlanan ülkeler arasında yer aldığını kaydetti.

2008-2011 dönemini kapsayan bir program üzerinde CEB ile mutabakata vardıklarını bildiren Çanakcı, program kapsamında çeşitli yatırım projeleri ve sosyal programlar için 1.5 milyar euro tutarında kredi kullanmayı hedeflediklerini, daha önce bahsettiği 500 milyon euro'luk paketin 1.5 milyar euro'nun dışında bulunduğunu söyledi.



Ulaştırma Bakanlığı Müsteşarı Mehmet Habib Soluk da, Marmaray projesi ile ilgili bilgi verirken, 11 adet tüpün 7 adedinin batırıldığını, 8'nci tüpün de önümüzdeki günlerde batırılacağını, böylece 2008 sonuna kadar tüp batırma işlemlerinin tamamlanmış olacağını bildirdi.

CEB Guvernörü Raphael Alomar ise, büyük öncelik taşıyan Marmaray projesinin CEB için bir fırsat teşkil ettiğini, projenin hava kirliliği ve ulaşım sorunlarına yöneleceğini, sosyal anlamda kilit bir rol oynayacağını ve halkın yaşam standartlarının iyileştirilmesine katkı sağlayacağını ifade etti.

Alomar, Türkiye ile CEB arasındaki özel ilişkiyi güçlendirmek için bunu iyi bir fırsat olarak gördüklerini belirterek, Türkiye'ye uzun yıllardır süren desteklerini devam ettirmeyi amaçladıklarını kaydetti.

DLH Genel Müdürü Ahmet Aslan da, bir gazetecinin "İyileştirme kapsamında teknik olarak trenler hızlandırılmayacak, neden?" sorusu üzerine, hızın ön planda olduğunu, yaklaşık 100 kilometre/saat hız bulunduğunu, ancak 1.5 - 2 kilometre aralıklarda 40 tane istasyonun yer aldığını söyledi.

Aslan, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"İşletme hızı ortalama 50 kilometreye düşüyor. Marmaray projesinde esas olan, çok sık aralıklarla maksimum 10 dakika, minimum 2 dakika aralıklarla yüzeysel metro standardında araçların çalışıyor olması, 2 dakikada bir çalışıyor olması, 1.5-2 kilometre aralıklarla 40 istasyonda duruyor olması, Büyükşehir Belediyesi'nin diğer raylı sistemleriyle entegre olması... Dolayısıyla öncelik diğer sistemlerle entegre olması, bu sistemlerin seri bir şekilde çalışıyor ve modern olması, ortalama 100 kilometre hız olup, işletme hızının 50 kilometre olması, aslında düşük bir hız değil, iyi bir hızdır.

Örnekleri açısından kıyaslarsak... Eski ile hiç kıyaslamayın. Eskiden Gebze'den Haydarpaşa'ya bir saatten fazla bir sürede geliyordunuz, şimdi siz Gebze'den Halkalı'ya 1.5 saatte gideceksiniz. Şu andaki araçlarla kesinlikle kıyaslanmaz."

Törende, krediye ilişkin anlaşma Hazine Müsteşarı Çanakcı ve CEB Guvernörü Alomar tarafından imzalanırken, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın program değişikliği nedeniyle törene katılamadığı bildirildi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/marmaraya-avrupadan-217-milyon-euro-mali-destek_62299.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!