Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Marmaray Projesi-Boğaz Tüp Geçişi Kısmı'na 941 Milyon Dolar Kredi Sağlandı

Marmaray Projesi-Boğaz Tüp Geçişi Kısmı'na 941 milyon dolar kredi sağlandı. Marmaray Projesi olarak adlandırılan ve kentin her iki yakasında

NTV-MSNBC
Marmaray Projesi-Boğaz Tüp Geçişi Kısmı'na 941 Milyon Dolar Kredi Sağlandı

b>Marmaray Projesi-Boğaz Tüp Geçişi Kısmı'na 941 milyon dolar kredi sağlandı.

Marmaray Projesi olarak adlandırılan ve kentin her iki yakasındaki demiryolu şebekelerinin deniz altından geçecek tüp geçitle birleştirilmesini öngören proje anlaşma aşamasına geldi. Sağlanan 941 milyon dolarlık dış kredinin anlaşması yarın imzalanacak.

Dış kredili finansmanı Hazine Müsteşarlığı tarafından sağlanan ve yapımı Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü tarafından yürütülmekte olan Marmaray Projesi - Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi Kısmı’na ilişkin 941 milyon dolar tutarındaki dış kredi anlaşması yarın Devlet Bakanı Ali Babacan ile Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da katılımıyla imzalanacak. İmza töreni, İstanbul’daki Sirkeci Tren İstasyonu’nda gerçekleştirilecek.

İLK BÖLÜM 2008 DE TAMAMLANACAK
Marmaray’ın denizden ve karadan 13.1 kilometrelik demiryolu tüp geçidini kapsayan ilk bölümünün 2008 yılında tamamlanması hedefleniyor ve yaklaşık maliyet 2.5 milyar dolar olarak hesaplanıyor.
İlk bölümün tamamı, Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) tarafından sağlanan, 10 yılı ödemesiz 40 yıl vadeli ve binde 75 faizli krediyle finanse ediliyor. Boğaz tüp geçişi 13.7 kilometre uzunluğunda olacak ve batırma tip tünel yapılacak.
Bu yılın konsolide bütçesinde yatırım ödenekleri 2004 yılına göre yüzde 48 artılarak 10.145 katrilyon liraya çıkarılırken, Boğaz Tüp Geçişi öncelikli projeler arasında yer almıştı.
Tam adı “Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi ve Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı Projesi” olan Marmaray’ın birinci aşamasını oluşturan Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi inşaatı, tüneller ve istasyonlar işinin ihalesi 2003-2004 yıllarında yapıldı.
İhaleyi kazanan Japon ve Türk firmalarından oluşan TKGN (Taisei-Kumagai Gumi-Gama-Nurol) ortak girişim grubu ile 6 Mayıs 2004 tarihinde sözleşme imzalandı, 9 Mayıs 2004’te temel atıldı ve inşaat fiilen 27 Ağustos 2004’te başladı.
Marmaray’ın ikinci aşamasını oluşturan, Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının iyileştirilmesi, inşaat, elektrik ve mekanik sistemler işi için de 8 Ekim 2004’te ihale ön yeterlilik duyurusu yapıldı ve 24 Ocak 2005’te başvuru süresinin sona ermesinin ardından Ulaştırma Bakanlığı, sekiz konsorsiyumun başvurduğunu açıkladı.
Ulaştırma Bakanlığı bünyesinde oluşturulan komisyon, Mart 2005’e kadar bu dosyaları inceledikten sonra en yüksek puanı alacak olan ilk beş istekliyi, ihale teklif dosyalarını sunmak üzere davet edecek. Söz konusu ikinci aşama için de Avrupa Yatırım Bankası’ndan finansman sağlandı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/marmaray-projesi-bogaz-tup-gecisi-kismina-941-milyon-dolar-kredi-saglandi_23071.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!