Marmaray Değil ‘Marmarant’
Cumhuriyet’in “Marmaray Projesi” dosyaları kapsamında ele geçirdiği “TCDD ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı üst düzey yetkilileri arasında TCDD ve İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı mülkiyeti ve tasarufu altında bulunan taşınmazlara ilişkin” 9 Ağustos 2006 tarihli toplantı tutanağında “Özellikle İstanbul il sınırlarında TCDD
/P> Marmaray çözüm değil Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası üyeleri tarafından hazırlanan raporda da proje eleştirildi: Projenin güzergâhı yanlış: İstanbul yolcu dağılımları incelendiğinde yolculukların kuzey yönlü gerçekleştirildiği bilimsel olarak kanıtlanmıştır. İstanbul’un güney bölümünde, banliyö hatları ekseninde projelendirilen güzergâh yanlıştır. Trafiğe çözüm olmayacak: İstanbul’da karayolları yüzde 91’lik taşıma payına erişmiştir. Bunun yüzde 87’si otomobildir. Trafiğin en çok tıkandığı noktalar E-5 ve TEM ile bağlantılı yollar ve boğaz köprüleridir. Trafik sorunu, Marmaray Projesi’nin konumlandığı kentin güneyindeki banliyö hatlarında değil, nispeten kuzeyde yer alan karayolunda yaşanmaktadır. Ulaşım rahatlamayacak: Bir saatte 75 bin yolcu taşınacağı iddiasına göre günlük yolcu sayısı 2.7 milyon kişidir. Bugün boğazlardan bütün ulaşım araçlarını kullanarak geçen yolcu sayısı 1 milyon 25 bin kişi. Yolculuk süresi kısalmayacak: Mevcut banliyö hattı ile 55 dakika süren Söğütlüçeşme Gebze yönü, proje ile 61 dakikaya çıkacak, 21-22 dakika süren Kazlıçeşme-Halkalı TCDD hattı ise 27 dakikaya yükselecektir. Tarih yok edilecek: Proje ile 150 yıllık istasyon binaları yok edilecek. Bu durum TCDD ile İstanbul Anakent Belediyesi arasında yapılan toplantı tutanağı ve protokol ile belgelenmiş durumdadır. Simülasyon tanıtımlarında da görüntülerin mevcut istasyon ve duraklarla ilgisi yok.
|