Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Markalar Alışveriş Merkezleri ile Pazarlık için ‘Broker’ Tutacak

Adeta bir AVM yağması yaşandı. Ama artık yanlış AVM’de olmak sona atılan bir taş gibi” dedi. BMD, alışveriş merkezleri ile pazarlık için yeni bir brokerlık sistemi geliştirildiğini açıkladı.

Vatan Gazetesi
Markalar Alışveriş Merkezleri ile Pazarlık için ‘Broker’ Tutacak

irleşmiş Markalar Derneği (BMD), alışveriş merkezlerinden (AVM) iyi yönetim garantisi talep edecek. BMD’nin yeni yönetim kurulu başkanı ve yönetim kurulu üyelerinin basınla tanışma toplantısında, kira sözleşmelerinde AVM’lerden iyi yönetim garantisi isteyecekleri belirtildi. BMD, ayrıca markalar adına broker şirketlerin AVM’ler ile pazarlık edeceği bir sistem de öneriyor.

Seçme hakkı bizde
BMD’nin yeni Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit, perakendecilerin girdikleri bazı AVM’lerde hayal kırıklığı yaşamasının büyük etkisi olduğunu belirterek “Altına hücum gibi bir AVM’lere hücum vardı. Adeta bir AVM yağması yaşandı. Artık seçme hakkı bize geçti” dedi. BMD Başkan Yardımcısı ve Esse’nin sahibi Semih Şeftali ise artık perakendecinin altın, platin, bakır arasındaki farkı ayırt edebilir ve seçici hale geldiğini söyledi.

Semih Şeftali, BMD olarak, alışveriş merkezi (AVM) kiralamalarında markaların pazarlık gücünü artırmak için ’brokerlik sistemi’ne geçme doğrultusunda hazırlıklara başladıklarını söyledi. Avrupa’da ve Amerika’da uygulanan bu sisteme göre markalar, kiralama yapmadan önce biraraya gelip, broker firma ile anlaşıyor. Dolayısıyla söz konusu firma, AVM yönetimi karşısında daha büyük metrekareler için pazarlık yapma şansına sahip oluyor. Türkiye’de henüz broker firmaların faaliyet göstermediğini, AVM’lerin danışmanlık firmalar aracılığıyla kiralama yaptıklarını anlatan Şeftali, “Biz de markalar olarak kendi bünyemizde lobi yaratmak, bilinç oluşturmak için yabancı broker firmalarını Türkiye’ye davet ettik. Sektör içinde perakende konusunda uzman yerli firmalardan da bu işi yapmak isteyenler var. Bunun Türkiye’de geleceği parlak olan bir sektör olduğunu düşünüyorum” dedi.

Garanti talep edecek
Ekrem Akyiğit, “Bazı AVM’ler yüksek ziyaretçi rakamları açıklıyor ama mağaza sahipleri şikayetçi. AVM’lerin açıkladığı rakamları denetleyecek bir mekanizma kurmayı, onları denetlemeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna şu cevabı verdi: “BMD’nin AVM’lerle ilgili kurduğu bir komite var. Bir yaptırımımız olamaz ama bu tür çalışmalar yapmak istiyoruz.” Semih Şeftali ise “Çok insan gelmesi çok önemli değil, Kalite ve sayının alışverişe dönüşmesi önemli. Denetleme dışında yapıcı çalışmalar da olacak. ’Neden kiralar yüksek, neden insan gelmiyor’ demek yerine yapıcı öneriler sunacağız” dedi. BMD Yönetim Kurulu Üyesi ve YKM Genel Direktörü Jaklin Güner ise, AVM’lerle kira sözleşmelerinde iyi yönetim garantisi talep edeceklerini, bunun büyük katkısı olacağını belirtti.

Tezgahtar deniliyor diye yarı maaşa memur oluyorlar
BMD Yönetim Kurulu Üyesi Vakit İpekçi, sektörde tezgahtar kelimesinden büyük rahatsızlık duyulduğunu vurgulayarak şunları söyledi: “Çalıştığım şirketlerde bu kelimeyi yasakladım. Satış elemanı demek gerek. Bu, geçici bir iş gibi görülüyor. Aslında kısa sürede yönetici olunabiliyor ama adam bulamıyoruz. Ankara mağazamızda iki kız, maaşlarının yarısı kadar bir ücret alacakları devlet memurluğu sınavına giriyor. Çünkü aileleri böyle istiyor.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/markalar-alisveris-merkezleri-ile-pazarlik-icin-broker-tutacak_60453.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!