Makro Teknik, “Size Daha Yakınız!” konsepti ile
operasyonunu kurguladı. Türkiye’nin en uzak noktası dahi olsa müşterilerinin
havalandırma sektörü ile ilgili her türlü talebini karşılamaya
yönelik olarak Makro Teknik Express noktalarını açtı.
2010 yılını, bir önceki yıla göre cirosal yüzde 70 büyüme ile kapatan Makro
Teknik yurt içinde Adana, Antalya, Batman, Ankara ve İstanbul başta olmak üzere
11 Makro Express noktası ile satış ağı kurdu. 2011 yılında yurtdışına açılmayı
planlayan Makro Teknik, ilk Express noktasını, programladığı tarihte, Ocak
ayında Gürcistan’da açtı.
Makro Teknik, üretici kimliği üzerine ticaret kabiliyetini ekleyerek Makro
Express adı altında bir satış networku oluşturdu. İş ortaklığı prensibine
dayanan bu sistem aracılığıyla Makro Teknik, ekonomik potansiyeli güçlü
coğrafyalarda, bölgelerinde kuvvetli ve bilinen firmalarla iş ortaklıkları
kurdu. Böylece, havalandırma sektörünün tüm ürün gamını hedef kitlesine
ulaştırmayı sağladı.
Makro Teknik Genel Müdür’ü Nurettin Özdemir “1980’li yıllarda uygulamacı
olarak girdiğimiz sektörde, 1998’de Makro Teknik markasıyla üretim faaliyetine
başladık. Bağlantı elemanlarına yönelik üretimimizi 2005 yılına kadar sürekli
geliştirdik. 2006 yılından itibaren pazarlama yönümüzü daha fazla geliştirmeyi
planladık. Hem kendi kapasitemizi, hem de sektördeki atıl kapasiteyi kullanıp
sektörün ihtiyaç duyduğu ürünlerin arzını oluşturmaya başladık. Havalandırma
sektöründe ihtiyaç duyulan ürünleri hem kendi üretimimizle hem de yerli veya
yabancı firmalardan tedarik ederek pazara sunmaya başladık. Bu çalışmalarımızın
sonunda 2010 yılında cirosal büyüklüğümüzde yüzde 70’in üzerinde bir artış
sağladık” diye açıkladı.
Yurtiçinde 11 merkeze ulaşan Makro Teknik Express sisteminin 2011 yılında
yurtdışında açılacak yeni merkezlerle büyük bir satış sistemine dönüşmesi
planlanıyor. Makro Teknik Express satış noktalarının çoğalması ile
yerli ve yabancı üreticiler için cazibe merkezi haline gelen Makro Teknik ayrıca
Ar-Ge çalışmalarına da hız verdi. 2011 yılında üretim kapasite yatırımlarını
faaliyete geçirecek olan Makro Teknik, her yıl 3 faydalı model geliştirmeyi
hedefliyor. Geçtiğimiz dönem faydalı model ile tescillenen Pratik Pim,
kullanıcılara sunduğu avantajlar sayesinde artan bir satış trendi
izliyor.
|