Liman Viyadükleri Hizmete Alınacak
İzmir’de, Kordon yolu inatlaşması nedeniyle atıl kalan liman viyadüklerinde, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 10 yıllık ısrarı son buldu. Ulaştırma Bakanlığı ve Büyükşehir Belediyesi uzlaştı. Liman Caddesi ve liman içine indirilecek viyadüklerin imar plan değişikliği, İzmir 1 No’lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu’ndan onay aldı, askıya
İzmir’de, Kordon yolu inatlaşması nedeniyle atıl kalan liman viyadüklerinde, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 10 yıllık ısrarı son buldu. Ulaştırma Bakanlığı ve Büyükşehir Belediyesi uzlaştı. Liman Caddesi ve liman içine indirilecek viyadüklerin imar plan değişikliği, İzmir 1 No’lu Kültür ve Tabiat Varlıkları Koruma Kurulu’ndan onay aldı, askıya çıktı. Nasıl olacak? Deniz tarafındaki viyadük, Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) silolarına gelmeden Liman Caddesi’ne inecek. Bu yolu kullanan araçlar, kent içine daha kolay ulaşacak. TIR ve kamyonlar ise caddeye indikten sonra sağa dönerek, B kapısından limana girecek. Diğer viyadükler ise ise caddeye inen yolun üzerinden geçerek, limana bağlanacak. Çıkış yapan TIR ve kamyonlar, bu yolu kullanarak kent trafiğine girmeyecek. Yan yollarda ise değişiklik yapılmayacak. Karayolları 2’nci Bölge Müdürü Erol Altun, imar planının askıdan inmesinden sonra, projeyle ilgili tadilatlara hız vereceklerini söyledi. Altun, “Viyadüklerin tamamlanması için yeni ihale yapılmayacak. Eski müteahhit firma Bayındır İnşaat’ın işlerini devralan yeni şirket, yapımı üstlenecek. 2009’da başlayacak inşaat çalışmalarının 2010 yılı başlarında bitirilmesi hedefleniyor” dedi. Olayın geçmişi Çeşme Otoyolu’nun yapımı sırasında, 1992’de projelendirilen, Balçova-İkiztepe’den başlayarak Ankara Asfaltı’na bağlanılması planlanan şehiriçi geçişi planı kapsamında, önce Mustafa Kemal Sahil Bulvarı yenilendi. Ege Üniversitesi Köprülü Kavşağı, Egemak Köprüsü, Sirgeli Kavşağı, Osman Kibar Köprülü Kavşağı, Doğanlar 1. ve 2. köprüleri de bitirilerek Ankara yoluna bağlandı. Kordonyolu, Konak Viyadüğü ile Alsancak Liman Geçişi ise yargı ve SİT kararlarına takıldı. Kordonyolu yapımının gerçekleşmeyeceği anlaşılınca, Büyükşehir Belediyesi, Kordon’daki viyadük ayaklarının kesilmesini, Liman Caddesi’ndekilerin ise limana indirilmesini öngören plan değişikliği önerdi. Ancak, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’yla Karayolları Genel Müdürlüğü, Kordonyolu’ndan vazgeçmeyerek, bu öneriyi reddetti. Liman viyadüklerinin kaderi Karayolları Genel Müdürlüğü’nün, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’ndan alınarak, Ulaştırma Bakanlığı’na bağlanmasıyla değişti. Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun tekrar gündeme götürdüğü öneriye, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım sıcak baktı ve ‘çözüm talimatı’ verdi. |
-
AKP usulüne uygun şekilde sorunu kangrene dönüştürecek kadar paliyatik (ya da ayaküstü) bir çözüm üretenlere tebrikler... Eninde sonunda kordonyolu açılmak zorunda, aksi halde denizin içine viyadük yapmak zorunda kalacaklar ve o zaman müthiş bir yapım ve bakım gideri ile karşı karşıya kalacaklar. Aksayan deniz trafiği de cabası olacak. Eğer o kadar denize meraklı idi iseler kordonboyuna koskoca beton binalar dikilirken nerdeydiler? YANITLA