Krize Rağmen Türkiye'nin Perakende Yıldızı Sönmez
ransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük gayrimenkul ve perakende fuarı MAPIC'in onur konuğu olan Türkiye, global krize rağmen yatırımcıların ilgi odağı oldu. Türkiye'de 800 milyon euroluk projeye devam eden Hollandalı gayrimenkul yatırım şirketi Corio'nun CEO'su Gerard Groener, global krize rağmen uzun vadede Türkiye'nin cazibesinin
![Krize Rağmen Türkiye'nin Perakende Yıldızı Sönmez](http://www.yapi.com.tr/480x268.jpg)
Fransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük gayrimenkul ve perakende fuarı MAPIC'in onur konuğu olan Türkiye, global krize rağmen yatırımcıların ilgi odağı oldu. Türkiye'de 800 milyon euroluk projeye devam eden Hollandalı gayrimenkul yatırım şirketi Corio'nun CEO'su Gerard Groener, global krize rağmen uzun vadede Türkiye'nin cazibesinin yüksek olduğunu söyledi. Türkiye'yi Doğu Avrupa pazarı ile karşılaştıran Groener, "Eğer masada kartı oynayacağım ülkeyi seçmem gerekirse bu, Türkiye olur. Türkiye, en hızlı büyüyen pazarımız" dedi. Kişi başına düşen metrekareye bakıldığında Türkiye'nin Avrupa'nın oldukça gerisinde olduğunu vurgulayan Groener, bunun büyük bir potansiyele işaret ettiğini vurguladı. Türkiye'nin hâlâ çok popüler bir pazar olduğunu vurgulayan dünyanın önde
gelen ticari gayrimenkul hizmetleri şirketi Cushman&Wakefield'ın
ortaklarından Boris Van Haare Heijmeijer ise "Dünyaca ünlü lüks ve elektronik
markaları Türkiye'ye hâlâ ilgi gösteriyor" dedi. Türkiye, Fransa'nın Cannes şehrinde düzenlenen dünyanın en büyük gayrimenkul ve perakende fuarı MAPIC'in onur konuğu oldu. MAPIC kapsamında düzenlenen "Türkiye hâlâ yükselen trend mi" başlıklı seminerde konuşan Groener, Türkiye ile diğer pazarların tamamen birbirinden farklı olduğunu vurgulayarak "Türkiye liberal bir pazar. Ciddi bir patlama yaşıyor. Nüfusu, ekonomisi büyük. Uzun vadeli bir yatırımcı olarak biz uzun vadeli bilgilere bakarız. Kriz gibi kısa vadeli olaylardan etkilenmeyiz. Türkiye'de alışveriş merkezleri arzında bir aşırılık olduğuna dair işaretler var ama uzun vadede Türkiye kesinlikle bizim için doğru bir pazar" diye konuştu. Global resesyonun her yerde olduğuna dikkat çeken Groener, Türkiye'nin çok çabuk iyileşme gösterdiğine dikkat çekti. Türkiye'de 4'ü tamamlanmış 7'si devam eden toplam 11 alışveriş merkezi projesine 800 milyon euro yatırdıklarına dikkat çeken Groener, bu rakamın 1 milyar euroya çıkabileceğine işaret etti. Groener, "Türkiye'de 3 milyar euroluk bir yatırımdan bahsediyorduk ama şartlar değişti. Kimse bu krizin geldiğini göremedi. Ancak Türkiye'deki yatırımlarımızdan vazgeçmemiz mümkün değil" diye konuştu. Türk markalarını çok beğendiğini anlatan Groener, "Türkiye'ye gittiğimde alışveriş merkezlerinde gördüğüm Türk markalarından çok etkileniyorum. Eğer Türk markalarını yurtdışına götürme şansım olursa bundan büyük mutluluk duyarım. İtalya, Fransa gibi büyük pazarlarımızda bu olabilir" açıklamasını yaptı.
|