Kriz Eve Hapsetti, Son Üç Ayda LCD TV Satışları Yüzde 25 Arttı
Krizin etkileri neredeyse hayatın her alanında kendini hissettiriyor. Ekonomik daralma bazı sektörleri vururken bazılarına da fırsatlar sunuyor. LCD televizyon satışları da krizden olumlu etkilenen birkaç sektörden biri. Zaten tüplü TV’den LCD’ye geçiş yapılan ve bu nedenle satışları hızla artan LCD televizyon pazarında satışlar son üç ayda yüzde
Krizin etkileri neredeyse hayatın her alanında kendini hissettiriyor. Ekonomik daralma bazı sektörleri vururken bazılarına da fırsatlar sunuyor. LCD televizyon satışları da krizden olumlu etkilenen birkaç sektörden biri. Zaten tüplü TV’den LCD’ye geçiş yapılan ve bu nedenle satışları hızla artan LCD televizyon pazarında satışlar son üç ayda yüzde 25 oranında arttı. Philips Tüketici Ürünleri Genel Müdürü Özlem Fidancı, Türkiye’de tüplü TV’den LCD’ye geçişin tahmin edilenden çok daha hızlı olduğunu belirterek, “Çünkü LCD TV’ler evde sinema keyfi yaşatıyor. Dışarıya sinemaya çıkınca mutlaka yemek ya da başka şeyler için para harcanıyor. Kriz döneminde tüketiciler evde oturmak ve para harcamamak istiyor” dedi. Rekabet fiyatı düşürdü Philips’in pazar payının yüzde 3.5 arttığını ifade eden Fidancı, LCD satışlarının krizin kendini hissettirdiği son üç aydan bu yana yüzde 25 arttığını açıkladı. Ancak sektördeki büyük rekabetten dolayı satışlar adetsel olarak artsa da ciroların azaldığını söyledi. Fiyat savaşına girmek istemediklerini anlatan Fidancı, “Çünkü paranın karşılığında en yüksek değeri veriyoruz” diye konuştu. Renkli TV’nin mucidi Philips’in ilk renkli televizyonun mucidi olduğunu hatırlatan Fidancı Philips’in dünyada Ar-Ge’ye en çok yatırım yapan şirketlerden biri olduğunu belirtiyor. Fidancı cirosunun yüzde 9’unu Ar-Ge’ye yatıran Philips’in, araştırmaya dünyanın Ar-Ge’ye en çok yatırım yapan ilaç sektörü kadar önem verdiğini söylüyor. Fidancı yeni LCD TV teknolojisi Ambilight’ın bunun son örneği olduğunu anlatıyor. Televizyon ekranındaki görüntünün renk yoğunluğuna uyumlu çevre aydınlatması sağlayan özellik, farklı bir izleme keyfi veriyor. Philips tarafından yapılan tüketici memnuniyeti anketlerinde, müşterilerin yüzde 85’i Ambilight özelliğini ‘mükemmel’ olarak nitelendiriyor. Ambilight teknolojisi, ekrandaki görüntüdeki renk ve içeriğe göre, ekran çevresindeki ortam ışığını ayarlayarak daha büyük bir görüntü boyutu hissi veriyor. Kadınlar kablo sevmiyor Fidancı LCD TV ile birlikte ses sistemlerinin de yeni evlerin gözdesi olduğunu vurgulayarak Philips’in kadınların sevmediği kablo ve hoparlör karmaşasına çözüm bulduğunu söylüyor. Philips Ambisound’da TV’nin altına entegre edilen uzun bir ses sistemi bulunuyor. Bu sistem aslında iki adet 2.5 cm’lik konik tweeter ve 6 adet hoparlörden oluşuyor. Fotoğraflara bakılabiliyor Ambisound üzerinde bulunan USB girişi sayesinde Dijital fotoğraf makinesiyle
çekilmiş fotoğraflar ve müzik dosyaları da dinlenebiliyor. Ayrıca Line in girişi
sayesinde harici bir kaynaktan (MP3 gibi) ses aktarımı
yapılabiliyor. 30 yıllık traş makinesi Philips’in her zaman tüketici ihtiyaçlarını göz önüne alarak ürün yaptığını söyleyen Fidancı anılarını şöyle anlatıyor: “Bana bazen tüketici mektupları geliyor. Bir müşterimiz mektupta tıraş makinesini 30 yıldır kullandığını, Philips’in bu şekilde nasıl para kazandığını soruyor. ‘Müzeniz varsa eski radyomuzu bağışlamak istiyorum’ diyenler oluyor. Araştırmalarda da ürün memnuniyetinin çok yüksek olduğu sonucu çıkıyor.” Islak tıraşta üçüncüyüz Türk erkeğinin ıslak tıraşı sevdiğini söyleyen Özlem Fidancı şöyle konuşuyor: “Tıraş makineleri kuru olduğu için denemek bile istemiyorlar. Ancak bizim cool skin isimli bir ıslak traş makinemiz var. Beş yıl önce satışa çıkan bu ürünün satışları son iki yılda iyice arttı. Avrupa’da kuru traş seviliyor. Akdeniz ülkeleri nemlendiricili makineler kullanıyor. Türkiye coolskin satışında dünyada ilk üç içinde. Yılda 70 bin traş makinesi satıyoruz. Fransa, İspanya ve Türkiye en çok satış yapılan pazarlar.” |