şletme hakkının verilmesi yöntemiyle özelleştirilecek köprü ve otoyollarda, ihalenin ilk çeyrekte, sürecin ise 2008 sonuna kadar tamamlanması öngörülüyor. Özelleştirmeyle Avustralya'dan Macquarie Infrastructure, İspanyol Abertis, Portekizli Brisa, Japon Itochu Corp ve İtalyan Atlantia şirketleri ilgileniyor.
Özelleştirme kapsamında, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri, Edirne-İstanbul-Ankara, Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun, İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın otoyolları satılacak. Özelleştirmeden elde edilen gelirin nasıl kullanılacağına siyasi irade karar verecek. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, sağlanan gelirin yeni yolların yapımında kullanılacağını açıklamıştı.
Köprü ve otoyolların özelleştirmesinde en önemli noktayı tarifelerin belirlenmesi oluştururken, bu konuda yatırımcıların da görüşleri alınacak. Dünya uygulamalarında tarifelerin belirlenmesinde 'sadece enflasyonun baz alınabildiğini ya da enflasyonun belli bir katsayı ile çarpıldığını' ifade eden yetkililer, bu konudaki modellerin incelendiğini belirtti. Türkiye'de uygulanan tarifelerin dünya uygulamalarına göre düşük olduğu ifade ediliyor. İşletim süresinin henüz netliğe kavuşmadığını ve sürenin 15 ile 25 yıl arasında olabileceğini belirten yetkililer, sürenin 25 yıldan fazla olmasının düşünülmediğini kaydetti. Köprü ve otoyolların tek paket mi, yoksa farklı paketler halinde mi satılacağına ilişkin kararın henüz verilmediğini dile getiren yetkililer, dünya uygulamalarının incelendiğini söyledi. Bu arada köprü ve otoyollardan tek geçiş kartı üzerinde de çalışmalar sürdürülüyor.
|