br >
Mikrofon tutuğumuz Proje Dikdörtgen katılımcılarına ise atölyenin
beklentilerini karşılayıp karşılamadığını ve atölyede yaptıkları çalışmaları
sorduk.
“Stüdyo taktikleri nasıl piyasa stratejisine dönüşür?”
Pelin Çekten (İstanbul Kültür Üniversitesi Mimarlık, 4.
Sınıf):
Gerek mimarlık eğitiminde, gerek mimarlık ortamında gerekse de kent yaşamında
beni rahatsız eden noktalar vardı. Bunları konuşmak, tartışmak için bu atölyeye
katıldım. Buradaki tartışmaların sonucunda da öğrencilerin stüdyoda ürettikleri
taktiklerin piyasada nasıl stratejiye dönüştüğüne dair bir proje ürettik.
Hoca ile öğrenci arasındaki ilişkiyle, mimar ile müşteri arasındaki ilişki
neredeyse aynı. Birinde dert not almak, diğerinde ise para. Bunun üzerinde nasıl
bir çalışma yapabiliriz, diye düşündük. Ortaya böyle bir proje çıktı.
Atölyede konuşulamayan konuşulduğu için çok keyifliydi. Burada çok iyi bir
atmosfer vardı. Ayrıca diğer disiplinlerden insanların da atölyede olması çok
önemliydi. Mimar mimara konuşmadık.
Elif
Elğay, Pelin Çetken
Elif Elğay: Pelin ile daha önceden kendi aramızda yaptığımız
tartışmaları burada somutlaştırabildik. Derdimizi anlatmaya başladık ve
anlattıkça da bu konuda ne kadar haklı olduğumuzu gördük. Hatta üzerinde
çalıştığımız projeyi tartışırken hocalarımız, “Çalışmanızı bitirin de biz
mimarlık eğitimini yeniden tartışalım” demişlerdi.
Ayrıca, farklı disiplinlerden katılımcıların olmasının yanı sıra lisans,
yüksek lisans ve doktora düzeyindeki mimarlık öğrencilerinin de bir arada
çalışması önemliydi.
Betül Alioğlu, Tamer
Özgür
“Sermayenin bulunduğu yeri tekleştirmesi, mekanı araçsallaştırması ve
kendi kimliğini arttırması”
Betül Alioğlu, (İTÜ Mimarlık Bölümü 4. Sınıf)
Ölçek 1/1 grubu olarak atölyeye katıldık. Ayça Yontaerim ve Selim Şentürk ile
beraber dört kişilik bir grup olarak çalıştık. Konuşmacıların gelmesi bizim için
oldukça yararlıydı. Kendi aramızda da tartışmalar yaptık ve okumalardan
yararlandık. Çok fazla devam edememiş olsak da ucunu bırakmadık. Teslimimizi ve
sunumumuzu yaptık. Yaz boyunca sergi için devam etmek istiyoruz.
Bizim projemiz, sermayenin bulunduğu yeri tekleştirmesi, mekanı
araçsallaştırması ve kendi kimliğini arttırması üzerine gelişti. Bunun için de
karşılaştırmalar, grafikler ve bir miktar da metin hazırladık. Aslında detaylı
bir konuyu hedef almış olsak da elimizden gelenin en iyisi çıkarmaya çalıştık.
Tamer Özgür, (İTÜ Mimarlık Bölümü 4. Sınıf)
Atölye beklentilerimizi karşıladı. Karşılayacağı çağrı
metninden dahi belliydi; sonunda da o metne uygun bir şeyler çıkardığımızı
düşünüyorum.
|