Türkiye kilit pazarının önde gelen markalarından Kale Kilit, ekonomik krizde
yaptığı yatırımlarla büyüme hedefini sürdürmeyi planlıyor. Üretiminin yüzde
50’sini ihraç eden firma, 2008 yılında 171 milyon TL ciro yaparken, bu yılın
sonuna 150 milyon dolarlık hedef koydu. Önümüzdeki 10 yıl içinde bölgesel güç
olmaktan çıkarak, kilit sektöründe dünyadaki 10 büyük markadan biri olmayı
hedefleyen firma, günlük 100 bin olan üretim adedini yaptığı yatırımlarla 130
bine çıkarıp iç ve dış piyasada adetsel olarak yüzde 10 büyümeyi hedefliyor.
İstanbul’un ortası zor
Çerkezköy’de alınan bir arazide 60 milyon TL’lik bir yatırım yaptıklarını
söyleyen Kale Kilit Genel Müdürü Ali İhsan Yalçın, “Bu sene bir kaç ay
ertelediğimiz yatırım, şirketin geleceği için oldukça önemli bir tesis olacak”
dedi. İstanbul’un ortasında sanayiciliğin zorlaştığını belirten Yalçın, oturmuş
bir düzenin dışına çıkmanın en kötü tarafının yetişmiş işçileri o tesise
çekebilmek olduğunu söyledi.
2009 yılı başında sıkıntılı bir döneme girdiklerini belirten Ali İhsan
Yalçın, “Elimizdeki stokları tasfiye etme hedefi ve ihtiyacı yüzünden çok büyük
bir daralma oldu. İşler nisan ayından itibaren rayına oturdu. Ortadoğu ve Kuzey
Irak’taki işlerimizde ise herhangi bir değişiklik olmadı” dedi. Ekonomiyi
dalgalı bir denize benzeten Yalçın, “Büyük dalgalar geçti ama küçük dalgalar
halen devam ediyor. Bu nedenle ufak tefek iniş çıkışlar var” yorumunda bulundu.
Yalçın, bu yıl 8 milyon Euro’luk verimlilik ve kapasite artırımı yaptıklarını
hatırlattı.
Uzaktan kumandalı sistemler
Giriş teknolojileriyle ilgili sistemler konusunda kendilerini geliştirmeye
çalıştıklarını belirten Ali İhsan Yalçın, şunları söyledi: “Kartlı, uzaktan
kumandalı kilitlerle belli konularda elektroniğe giriyoruz. Teknolojik kilitleri
yurtdışından getirerek burada pazarlıyoruz. Cep telefonuyla kapıyı açan bu
sistem hazır ancak şimdilik bekleme aşamasında. Retina tarama gibi teknolojiler
de henüz çok pahalı. Pazar oluşursa burada da oyuncu oluruz.”
Topuzlu kilide 20 milyon dolar yatırdık
İhracatın yüzde 25’ini Avrupa’ya yaptıklarını belirten Ali İhsan Yalçın,
şöyle konuştu: “İyi ki bu oran yüzde 60 değil. Yoksa kriz döneminde oldukça
zorlanırdık. ABD pazarını da tanımaya çalışıyoruz. Bu pazarda yüzde 95 oranında
topuzlu kilitlerin kullanılıyor. Topuzlu kilitlerin Türkiye’de de yaygınlaşmaya
başladı ve kapı üreticileri bu tip ürünleri tercih etmeye başladı. Biz de
topuzlu kapı kilitleri geliştirmek için 20 milyon dolar yatırım yaptık.”
Kopyacılar için Şanghay’da büro kurdu
Kale Kilit markasını kopyalayan firmaları yakalamak için Şangay’da bir büro
kurduklarını belirten Ali İhsan Yalçın, uzakdoğulu üreticilerin maliyet
hesaplarının da altında fiyatlara mal sattığını söyledi. Bu üreticilerle
rekabetlerinin devam ettiğinin altını çizen Yalçın, “Kopyalama öyle bir boyutta
ki, bizim kilitlerin paketlerini hazırlayan firmanın adı ve telefonu bile var.
Kopyacılığı ihracat pazarlarındaki diğer müşterilerin şikayeti üzerine
farkettik. ‘İki Kale var. Biri diğerinin yarı fiyatı’ dediklerinde araştırmamızı
genişlettik” dedi. İtalya ve İspanya’da satışa çıkarılan aile şirketleriyle de
ilgilendiklerini söyleyen Yalçın şöyle konuştu: “Mali bünyemiz kuvvetli.
Alabileceğimiz tipte bir şirket var mı diye bakıyoruz. Herşeyi Güngören’de
yapacağız diyebir şey yok”
|