Müşterek Karargah Projesi'nin...
İstanbul’un Sahil Kasabasına...
Kanal İstanbul Manzaralı 716...
Kanal’a Komşu Konutlara 1,1...
Kanal İstanbul için Keşif Kararı Çıktı
Kanal İstanbul Konutları için...
Kanal İstanbul Manzaralı Konutlar...
Kanal İstanbul’un Konut İhalesinde...
Kanal İstanbul Harcaması Gizlendi
Kanal İstanbul’da İşletmeci...
Kanal İstanbul’a 64 Blok Konut...
TOKİ, Kanal İstanbul için...
Bakan Kurum'dan 'Kanal İstanbul...
Kanal İstanbul’un Demiryolu...
Kanal İstanbul Sürgününe Karşı Eylem
Kanal İstanbul için Yapılan...
Kanal İstanbul’da Geri Adım mı Atıldı?
Şahintepelilere “Kanal İstanbul” Sürgünü
Kanal İstanbul Bu Kez Maliyetiyle Gündemde
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, her dönem maliyeti için farklı rakam verilen kanala ilişkin “15 milyar dolar olarak hesaplamıştık, 20 milyar doları bulacak” dedi. Uzmanlar, gizli kalemlerle bunun daha da artacağını söyledi.
Yurttaşların, doğaya vereceği zarar ve riskleri nedeniyle karşı çıktığı Kanal İstanbul maliyet tartışmasıyla gündeme geldi. Kanal İstanbul’a ilişkin açıklamada bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Maliyet ilk baştaki hesaplamalardan biraz daha fazla. 15 milyar dolar olarak hesaplamıştık, 20 milyar doları bulacak.” dedi. Karaismailoğlu, “Proje eninde sonunda hayata geçecek. Bu bir ihtiyaç.” ifadelerini kullandı. Cumhuriyet’te yer alan habere göre; İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanı Gürkan Akgün de projenin maliyet hesabına ilişkin konuştu. Akgün, “2019’da onaylanan ÇED raporunda 11.4 milyar dolarlık harcamadan bahsediliyordu. Sonra 15 milyar dolar denildi. Şimdi, ‘20 milyar dolara çıkabilir’ deniliyor. Nereden bakarsanız tutarsızlık.” dedi. Akgün, iktidarın “çılgın proje” olarak tanıttığı Kanal İstanbul’un ilk olarak 2011’de seçim vaadi olarak gündeme geldiğini ifade ederek şunları söyledi: “Aradan geçen 10 yıla karşın bir fizibilite raporu bulunmuyor. Yetkililerin yapılacak köprü sayısından projenin toplam maliyetine ve tamamlanma süresine kadar hemen her konuda kendi içinde çelişen söylemleri, bir fizibilite raporunun hiç bulunmadığına da işaret ediyor. Plan raporunda, kanalı aşmak için otoyol köprüleri yapılacağından söz edilmiş olmasına karşın bu köprülerin teknik detayları ve yapım maliyetlerine hiç değinilmemiş.” "Net hesap yok" Akgün şöyle devam etti: “Çevre Düzeni Planı raporuna göre yedi karayolu, dört demiryolu, iki metro hattı ve bu hatlar üzerinden geçmek zorunda olan dokuz enerji nakil hattı, yedi doğalgaz, bir acil yakıt hattı (NATO), 12 su-atık su hattı, fiber ve telekomünikasyon hatları gibi altyapı hatları da gerekiyor. Gizli maliyet kalemleri olan bu ilavelerle ulaşım altyapısının dolaşımda olan maliyet hesaplarının çok ötesinde bir finansman gerektireceği açıktır. Güzergâhlar dahil olmak üzere, teknik detaylar hakkında kesin bilgiler olmadıkça net bir maliyet hesabı çıkarmak mümkün değil.” Her isimden farklı açıklama Eski Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 13 Ocak 2020’de, “Projeyi 12 milyar dolara ihale ederiz” dedi. 18 Ocak 2020 tarihinde ise Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Birilerinin söylediği gibi 125 milyar lira değil, 75 milyar lira olarak hesaplanıyor” ifadesini kullanmıştı. |