p>Alman İnşaat ve Çevre Birliği IBU (Institut Bauen und Umwelt) tarafından onaylanan 'Çevresel Ürün Deklarasyonu' ile Kaleseramik, dünyada tüm seramik ürünlerine çevre etiketi alan ilk Türk seramik firması oldu.
Yaşam döngüsü değerlendirmesini temel alan, ürüne ait tüm süreçlerin ele alınarak çevresel etkilerinin ortaya konduğu Tip III çevre etiketi olan EPD, hammadde eldesi, enerji kullanımı ve verimliliği; malzeme ve kimyasal madde içeriği; hava, su ve toprağa verilen emisyonlar; atık oluşumu gibi kategorilerin değerlendirilmesi sonucu verilmektedir. Kaleseramik bu belgeyi almaya hak kazanarak ürünlerinin tüm süreçlerinin ele alındığı yaşam döngüsü değerlendirmesiyle çevre performansını tarafsız olarak ortaya koymuş oldu.
Birun serisi"Sorumluluğumuzun farkındayız"
"Enerji ve çevre ile ilgili sorumluluğumuzun farkındayız" diyen Kale Grubu Yapı Ürünleri Grubu Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı İhsan Karagöz, konu ile ilgili yaptığı açıklamada, bu sebeple artık yeni bir iş modeli benimsediklerini, işin tamamına bütünsel bir bakış açısı ile yaklaştıklarını söyledi. Bu bakış açısının merkezine yerleştirdikleri sürdürülebilirlik kavramıyla kaynakların gelecek nesillere azalmadan, tam tersine geliştirilerek aktarılması için, hammadde alımından imalata, dağıtıma ve tüketici kullanımına kadar, yaşam döngülerinin her aşaması ile ilgili çalışmalar yürüttüklerini kaydeden Karagöz, sözlerine şöyle devam etti:
"2010 yılından beri devam eden verimlilik ve tasarruf çalışmaları ile sektörümüzün en önemli girdisi olan doğalgaz ve elektrik tüketimlerinin her birinde, 2009 yılına göre metrekare başına yüzde 10’un üzerinde tasarruf sağladık. Aynı dönemde seramik sektöründe yine önemli bir kaynak olan su tüketimini yüzde 20 azalttık. Enerji tasarrufuna yoğunlaşmış yatırımlarımız ile 2011 yılında tüm enerji girdilerimizde metrekare başına yüzde 10,4’lük bir tasarruf gerçekleştirdik. Bu başarılı çalışmalarımızın sonucu olarak da, Çevresel Ürün Deklarasyonları almaya hak kazandık. Attığımız bu adımla seramik sektöründe sürdürülebilir ürünlere olan ilgiyi artırmayı teşvik etmeyi amaçlıyoruz”.
|