Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Kağıthane-Dolmabahçe Beş Dakika

Dolmabahçe-Bomonti Tüneli ve Tünel Çıkışı Kavşak ve Bağlantı Yolları törenle açıldı. Bir yıl önce açılan Kağıthane- Piyalepaşa’yla birlikte planlanan tünel sayesinde 40 dakika süren Kağıthane-Dolmabahçe yolculuğu beş dakikaya indi.

Radikal Gazetesi
Kağıthane-Dolmabahçe Beş Dakika

Erdoğan makam otomobilinin direksiyonuna kendisi geçti ve yanına Kadir Topbaş ı alarak tüneli test etti. FOTOĞRAF: MUSTAFA KÜÇÜK / DHA

Dolmabahçe-Bomonti Tüneli ve Tünel Çıkışı Kavşak ve Bağlantı Yolları törenle açıldı. Bir yıl önce açılan Kağıthane- Piyalepaşa’yla birlikte planlanan tünel sayesinde 40 dakika süren Kağıthane-Dolmabahçe yolculuğu beş dakikaya indi.

‘7 Tepe 7 Tünel’ sloganı ile başlatılan tünel yol projeleri kapsamında ilk olarak Kağıthane  Piyalepaşa Karayolu Tüneli tamamlanmıştı. Tünel yol, geçen yıl Haliç Kongre Merkezi ile birlikte aynı gün Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından hizmete alınmıştı. Söz konusu tünel yolun devamı niteliğindeki Dolmabahçe-Bomonti Tüneli’nin de hizmete alınması ile Kağıthane-Dolmabahçe arasındaki ulaşım süresi ortalama 40 dakikadan 5 dakikaya indi. Kağıthane-Piyalepaşa tünelinin uzunluğu 3247 metre ike Dolmabahçe-Bomonti tünelinin uzunluğu 4750 metre oldu.

İnönü Stadı’nın kuzeyindeki Kadırga’dan tünel girişi ile başlayan güzergâh, Taksim’i geçerek Taksim-Kabataş-Karaköy trafiğine girmeden Feriköy bölgesini yine alttan tünel olarak geçip Bomonti’den çıkıyor. Buradan da mevcut olan yollarla E-5’e bağlanacak. Şu anda çalışan Kağıthane-Piyalepaşa Tüneli’nde ise, Piyalepaşa’dan başlayan diğer tünel yolsa Okmeydanı ve Çağlayan’ı alttan geçerek Kâğıthane’ye ulaşıyor. Tünelleri kullanan araçlar Sütlüce bağlantı yolunu kullanarak TEM’e çıkabilecek. Her iki noktada yapılan beş kavşakla tünel trafiği diğer yollara entegre edilecek.  Tünelin yol kaplaması tamamen yangına dayanıklı ve ışık yansıtması yüksek özellikli beton ile kaplandı.

İnşası devam eden Sarıyer  Çayırbaşı Tüneli’nin kazı çalışmaları ve zemin betonlama çalışmaları tamamlandı. Kemer (tavan) betonlama çalışmaları ise devam ediyor. Çift yön toplam uzunluğu 4050 metre olan ve yüzde 70’i tamamlanan tünelin yakında elektromekanik işlerine başlanacak.

Dün açılış töreninde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, açılan tünel ve yollarla günlük 16 bin saat, yılda ise 5.9 milyon saat zaman tasarrufu, 58.5 milyon TL değerinde ekonomik kazanç sağlandığını söyledi. Topbaş, ayrıca yılda 29 milyon litre yakıt tasarrufu sağlanmış olacağını belirtti. Topbaş, “Toplamda 33 tünel tamamlandığında Beşiktaş’tan 17 dakika sonra havaalanında olunacak” dedi.

Açılış törenine katılan Erdoğan ‘0002’ plakalı makam otomobilinin direksiyonuna geçerek tünele girdi. Yanına Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ı, otomobilin arkasına da İçişleri Bakanı Beşir Atalay’ı alan  Erdoğan tüneli 6 dakikada geçti. Erdoğan, kullandığı makam otomobiliyle daha sonra, Kağıthane-Piyalepaşa tünelini de geçerek Miniatürk’ün otoparkındaki İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı hizmetlerin sergilendiği çadıra kadar gitti. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün açılışını yapan dönemin başbakanı Turgut Özal da kendi kullandığı araçla köprüden geçmişti. (Radikal)

 

http://www.yapi.com.tr/haberler/kagithane-dolmabahce-bes-dakika_81130.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!