uma günü açılan İstinyePark, ziyaretçi akınına uğradı. Sadece Pazar günü merkezi 85 binden fazla kişi gezdi, yemek kalmadığı için restoranlar erken kapandı. İstinye Park’ın ortağı Zafer Kurşun, “Anormal bir ilgi var. Binlerce insan geliyor. İnsanlar omuz omuza. Alışveriş caddemiz İstiklal Caddesi gibiydi” dedi
Geçtiğimiz Cuma günü kapılarını müşterilere açan, resmi açılışını ise Ekim ayı sonunda yapmaya hazırlanan İstinyePark, ziyaretçi akınına uğradı. Özellikle Cumartesi ve Pazar günü yoğun bir ilgiye sahne olan İstinyePark’ı yüzbinlerce kişi ziyaret etti. Sadece Pazar günü Türkiye’nin en lüks alışveriş merkezi olarak nitelendirilen merkezi 85 bin kişi gezdi. Cumartesi-Pazar’ın toplam ziyaretçi sayısı 150 bini aştı. Restoranlarda uzun kuyruklar oluştu, yemekler tükendiği için birçoğu kapılarını erken kapatmak zorunda kaldı. İstinye Park’ın ortağı Orjin Group’un sahiplerinden Zafer Kurşun, alışveriş merkezine şaşırtıcı bir ilgi olduğunu söyledi. Kurşun, “Binlerce insan girip çıkıyor. Pazar günü 85 bin insan geldi. İnanılmaz bir kalabalık vardı. İnsanlar omuz omuzaydı. Pazartesi günü bile kalabalık şaşırtıcı orandaydı” dedi.
İstiklal Caddesi gibiydi
Pazar günü merkezde ilgi çeken yerlerin başında Alışveriş Caddesi’nin geldiğini kaydeden Kurşun, Burberry, Chloe, Dolce&Gabbana, Etro, Gucci, Hugo Boss, Louis Vuitton, Paul Smith gibi dünya markalarının yer aldığı caddede adım atmanın mümkün olmadığını vurguladı. Kurşun, “Pazar günü alışveriş caddesi İstiklal Caddesi gibiydi. İnsanlar omuz omuzaydı. Anormal bir izdiham vardı. Hatta biraz endişelendik, Allah korusun kalabalık yüzünden bir sorun yaşanmasın diye dua ettik” diye konuştu. Kurşun, mağazaların ilgiden memnun olduğunu da kaydetti. Mağazaların yüzde 82’sinin açıldığını anlatan Kurşun, “Bire bir mağazalarla görüşüyoruz. Hepsi halinden çok memnun. Satışların iyi gittiğini söylüyorlar” dedi.
Uzun kuyruklar oluştu
İstinyePark’ın Genel Müdürü Hakan Kurt da ilgiye dikkat çekerek, “Hafta sonu 150 binin üzerinde kişi geldi. Sadece Pazar 85 binden fazla insan geldi. Beklentilerimizi aştık” diye konuştu. Mağazaların çok memnun olduğunu ve çok iyi satış yaptıklarını söylediklerini ifade eden Kurt, şu bilgileri verdi: “Hafta sonu burası iğne atsanız yere düşmeyecek haldeydi. Sadece mağazalar değil yeme içme bölümünde de izdiham vardı. Restoranların önünde uzun kuyruklar oluştu. Büyük restoranların hemen hepsi yemekler tükendiği için saat 20.00’da kapandı. Bazı restoranlar mutfağını malzeme ikmali için iki kez kapatıp açmak zorunda kaldı.”
Perakendede ciro 6 ayda % 7.5 büyüdü
Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral, organiza perakende sektörünün cirosunun ikinci çeyrekteki daralmaya rağmen karşın yılın ilk yarısında yüzde 7.5 büyüdüğünü açıkladı.
AMPD Perakende Endeksi Lansmanı’nda konuşan Oral, şunları söyledi: “AMPD endeksi verilerine göre sektör, ilk yarıda geçen yıla göre ortalama yüzde 7.5’lik bir ciro artışı gerçekleştirdi. Bu durum bize organize perakendenin iç talep koşullarının uygun olmadığı durumlarda bile büyümeye devam ettiğini gösteriyor. Bu veri aynı zamanda organize perakendenin tüm perakende satışları içindeki payının arttığına işaret ediyor. Sektördeki genişleme ve istihdam, ciro artışlarının önüne geçmiştir. Yıl sonunda perakendedeki büyümenin genel ekonomik büyüme rakamının üzerinde olmasını bekliyoruz.”
AMPD’nin Nielsen ile işbirliği içerisinde her ay açıklayacağı endeksin başlangıç olarak perakende sektörüne yön veren 60 şirketin katılımı ile gerçekleştiğini kaydeden Nuşin Oral’ın verdiği bilgilere göre Ocak 2006’da organize perakendede toplam 1.31 milyon metrekare olan toplam alan Temmuz 2007’de 1.61 milyon metrekareye ulaştı. Sektördeki mağaza sayısı yüzde 29 arttı. Organize perakendede verilen satış fişi sayısındaki artış da dikkat çekti. Ocak 2006’da 33 milyon olan fiş sayısı Temmuz 2007’de 43.7 milyon adete ulaştı.
Gül’ün memleketine 183 milyon dolarlık alışveriş merkezi
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün memleketine yatırım müjdesi. Almanya’nın en büyük emlak fon yöneticilerinden Union Investment Rela Estate, Kayseri’de bir alışveriş merkezi yapmak için 183.5 milyon dolarlık yatırım yapacağını açıkladı. Multi Turkmall ile ortak girişim yöntemiyle gerçekleştirilecek olan Forum Kayresi adlı alışveriş merkezinin 2009’da tamamlanması bekleniyor. Union Onvestment, 66 bin 500 metrekarelik merkezin Türkiye’deki üçüncü emlak yatırımları olacağını bildirdi.
Yıllık hedef 20 milyon ziyaretçi
Yıllık 20 milyon ziyaretçi, 800 milyon dolar iş hacmi iddiasıyla kurulan İstinyePark alışveriş merkezi Doğuş Holding ile Orjin Group’un ortak yatırımı. 270 milyon dolarlık yatırım yapıldı. 291 dükkanın yer aldığı İstinyePark’ın en üst katında arabayla alışveriş yapmak mümkün.
|