Yalıtımla Hem Siz Kazanın...
Başkent Moda Günleri Marshall’la...
İSO 500 Listesinde İMSAD Üyesi...
İstanbul’un Rengine Karışın
Tüketicilere ‘kendilerine özgü bir yaşam tarzı’ öneren Marshall, kentsel standartların yükseltilmesi anlamında da İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti projesini destekliyor. Marshall, bu desteğini de ‘en renkli kültür başkenti İstanbul’ ifadesi ile somutluyor. Aslında renk burada bir metafor. Marshall Satış ve Pazarlama Müdürü Gökhan Erel,
/P> MesutT: Sosyal sorumluluk projeleri, firmaların sosyal alanlarda da kendilerini göstermesi için önemli bir alan. Ancak, bunların birer pazarlama enstrümanı haline geldiği yönünde eleştiriler de var. Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda? Sosyal sorumluluk projeleri, toplumda da bir antipati topladı. Bu tür ‘sosyal sorumluluk projeleri’nde sonuca baktığınız zaman, arkasında tamamen bir reklam projesi olduğunu görüyorsunuz. Biz, sosyal sorumluluk projesi ve reklamı ikiye ayırdık. Bizim bu anlamda yaptığımız birçok sosyal sorumluluk projesi, yapıldığı yerde kalmıştır, duyulmamıştır. Bu tür projelerimiz, hedef kitle odaklı olmaktan ziyade, amaç odaklıdır. Hedef kitle odaklı ise fabrikamız Kocaeli’nde olduğu için Kocaeli Üniveristesi’nde bir spor kampüsü yaptık. Çok da güzel oldu, hatta biz de zaman zaman gidiyoruz. Ayrıca Kocaeli Üniversitesi’nde eğitim veriyoruz, bildiklerimizi öğrencilerle paylaşmaya çalışıyoruz. Bunun yanısıra Boya Meslek Yüksekokulu’nu kurduk. Burada okuyan çocuklara iş de buluyoruz. Türkiye’de itfaiyeci yetiştiren bir okul olmadığını gördük, okul açtık. Türkiye’de fotoğrafçılığın çok zayıf olduğunu düşündük, iki yıllık bir okul açtık. Hızla gelişen bir sektörü var; okulu yoktu, açtık. Kocaeli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi organizasyonlarında ressamlarımıza, heykeltraşlarımıza, müzisyenlerimize destek veriyoruz. Keşke herkes çevresinde gençlerin yetiştiği bu tür kurumlara destek olsa... Reklam ve sosyal sorumluluğu birbirinden ayırdığınız zaman, reklam hedef kitlesine ulaşıyor, sosyal sorumluluk projesi de sizin en azından çorbada tuzumuz olsun diye yaklaştığınız amaçlarla. Bunlar da bizim için Marshall Tarih, Marshall Eğitim, Marshall Sanat ve Marshall Spor. Geçen yıl, şehir merkezlerinde döküntü durumda olan 16 stadyumu boyadık. MesutT: Krizle birlikte firmalar harcama kalemlerinde revizyona gitti. Ve ne yazık ki bu tür revizyonlarda ilk akla gelenler de sosyal sorumluluk projeleri, sponsorluklar vs. olur. Sizin için böyle bir şey söz konusu mu? İşini yaparken finansını iyi kontrol eden şirketler vardır, bir de günlük yaşayan şirketler. Biz, 53 yıldır hep finans yapımızı ön planda tuttuk. Marshall’a bakarsanız, banka borcu olmayan bir şirketle karşılaşacaksınız. Zaten bunun olabilmesi için az satmayı göze alıyoruz. Uzun vadelerin verildiği, teminat olmadan malların dağıtıldığı, finans açığının bankadan krediyle karşılandığı bir yapılanmanın, gayet tabi ki bu gibi dönemlerde sıkıntı yaşayacağını çok iyi biliyoruz. Elbette işlerimiz yavaşlayacak. Boya yapmak öteleyebileceğiniz bir ihtiyaç. |