Yalıtımla Hem Siz Kazanın...
Başkent Moda Günleri Marshall’la...
İSO 500 Listesinde İMSAD Üyesi...
İstanbul’un Rengine Karışın
Tüketicilere ‘kendilerine özgü bir yaşam tarzı’ öneren Marshall, kentsel standartların yükseltilmesi anlamında da İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti projesini destekliyor. Marshall, bu desteğini de ‘en renkli kültür başkenti İstanbul’ ifadesi ile somutluyor. Aslında renk burada bir metafor. Marshall Satış ve Pazarlama Müdürü Gökhan Erel,
/P> MesutT: Neden hanımlar? Çünkü boya tercihleri kullanılırken erkeklere düşen görev sadece faturaları ödemek. Boyanın ne zaman yapılacağına ve hangi renk olacağına kadınlar karar veriyor. Bunu göz önünde bulundurarak, bütün iletişim stratejimizi hanımlara göre ayarladık. Gösterime giren ‘fashion’ reklamımız, tamamen hanımlar hedeflenerek hazırlandı. Aklınıza gelebilecek bütün renkleri bu kartelada yayınlamaya çalıştık ve tuttu. Şu anda da çok güzel gidiyor. MesutT: Boya ve renk seçiminde ‘duvar’ ne anlama geliyor? Evinizin dekorasyonu ne kadar güzel olursa olsun, eğer fonunuz kötüyse hiçbir anlam taşımaz. Bu anlamda dekorasyonun en önemli parçası duvar olmaya başlıyor; çünkü koyduğunuz her şey onun önünde duracak. Bizim çıkış noktamız da bu oldu ve duvar boyaları ile ilgili bir proje başlattık. “Hanımlar duvarlarını boyatırken kriterleri neler oluyor” diye araştırınca, renk kombinasyonlarının önemini gördük. Bu kombinasyonlarda da halıların ve perdelerin belirleyici olduğunu anladık. Böylece zemin, perde ve mobilya üzerine çalışan birçok firma ile bağlantıya geçtik. Yapı marketler dışında kalan birçok şirkette bizim ‘corner’lerimiz olacak. Ayrıca KEY (Kendi Evini Yarat) Showroom’larımız Türkiye’nin geneline yayılmaya başladı. Onlarda boya satmaya çalışmıyoruz; insanların renk algılamalarını yönlendirmeyi hedefliyoruz. MesutT: Bu yönlendirmeyi nasıl yapıyorsunuz? Artık herkeste fotoğraf da çekebilen cep telefonları var. Boyayacağınız mekanın fotoğrafını çekip bize getirdiğinizde, o fotoğrafı dijital ortamda büyük ekrana yansıtıyoruz ve sizinle birlikte renk alternatiflerini değerlendiriyoruz. İstediğiniz renkte bir kova boyanın üretim süresi yaklaşık bir buçuk dakika. Bir ev için ortalama 3 – 4 kova boya ihtiyacınız olduğunu düşünürsek, gelmeniz, alternatifleri değerlendirmeniz, istediğiniz boyanın üretimi ve gitmeniz için 30- 60 dakika arasında bir zaman ayırıyorsunuz. Ayrıca bizden ve Milli Eğitim Bakanlığı’ndan sertifikalı 55 bin boyacıdan oluşan bir datamız var. Bu ustalardan birini de seçerek, 3 aylığına hırsızlığa ve kazalara karşı sigortalanmış bir şekilde gönül rahatlığıyla evinizi boyatıyorsunuz. Boya renkleri her zaman çok ilgi çeken bir konu. Gerek kendi şirketimiz içinde yetiştirdiğimiz, gerekse Avrupa’dan Akzo Nobel’den bize yardımcı olan renk uzmanları ve moda danışmanlarımızla birlikte bir sonraki yılın trend renklerini belirlemeye çalışıyoruz. Bu senenin trend rengi, kese kağıdı ve kum beji dediğimiz, sahildeki kumun yansıttığı renklerdi; daha çok toprağa doğru kayan pastel renkler. Bir önceki sene inanılmayacak derecede absürd fıstık yeşili, Venedik sarısı ve buna benzer renklerdi. Gelecek yıllarda renk kombinasyonlarının daha da absürdleşmesini, biraz nötrden çıkarak daha canlı, nispeten koyu renklere doğru hareket etmesini bekliyoruz. MesutT: Boya ve renk tercihinde değişen yaşam alışkanlıkları ne kadar belirleyici? Hangi yaş gurubu öncelikli hedef kitleniz? 10 yıl önce olsaydı, 50’li yaşlar derdim. Ama Türkiye’nin yaşadığı hızlı değişim ve genç yoğun nüfus yapısı, bu yaş aralığını 20 – 40’a çekti ve çok da ideal bir aralığa gelmiş oldu. Henüz bir fuar merkezi olmamasına rağmen Türkiye, mobilyasından ev dekorasyonuna kadar pekçok organizasyona ev sahipliği yapıyor. İKEA’dan İtalyan firmalarına kadar birçok uluslararası firmanın ürünleri kolayca bulunabiliyor. Gençler, belli bir sınıfa ait olmak istiyorlar. Eskiden A, B, AB, C gibi sınıflamalar gelir üzerinden yapılırken, şimdi değişen bir hesaplama metodolojisi ile bakılıyor; eğitim, kültür seviyesi önem kazanıyor. Çünkü para yetmiyor; gusto, zevk, görüş olması gerekiyor. Gençler, özendikleri sınıfların özelliklerini çok incelemeye başladı. İleride içinde olmak istediği düzeyin hareketlerini yakından takip ve taklit ediyor. Gençlerin, şaşırtıcı bir şekilde dekorasyonla ilgilenmeye başladığını gördük.
|