Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İstanbul Trafiği Yüzünden 'Sıfır Hata' Tanımını Değiştirmek Zorunda Kaldık

Bir akşamüstü Tünel'deki görkemli binaya gidiyorum. Bu tarihî binanın gözüken duvarlarının gerisinde olanları hep merak etmişimdir. Uzun koridorlardan geçiyor ve ortamdan Genel Müdür Hayri Baraçlı'nın odasına yaklaştığımı hissedebiliyorum. Genel müdürlüğün özel kaleminde genç bir görevliyle karşılaşıyorum, "Hoş geldiniz" diyor. Sonra önüme

Zaman Gazetesi
İstanbul Trafiği Yüzünden 'Sıfır Hata' Tanımını Değiştirmek Zorunda Kaldık

br />
Yolcu 'İETT geç kaldı' diyor yolu, trafiği göz ardı ediyor

Düşünüyorum da otobüs ile yolcusu arasında bir aşk-nefret ilişkisi var. Bir türlü vaktinde gelmeyen otobüse içinden saydırırken, karşıdan gözüktüğünde hele de basamaklarından içeriye kendini attığında bitiveriyor içindeki kavga. Sonra yeniden başlıyor, bitiyor. "İnsan sevdiğini yerden yere vururmuş." diyor İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı ve devam ediyor: "Gayretim, yolcum otobüse binerken günaydın derken şoförümün de günaydın demesi. İletişim ve empati çok önemli." Durakta soğukta, sıcakta, aç biilaç beklerken pek empatik düşünemez insanoğlu diye aklımdan geçiriyor ve hani şu uçaklardaki "varsayılan erişim saati" kavramının İETT için geçerli olup olamayacağını sorduğumda da gülüyor. Baraçlı, matematik adamı, rakamlarla konuşuyor, "Varsaymak için değişkenlere, varsayımlara ve kabullere bakarsınız. Bizim denklemimizde araç, şoför ve yol değişkenleri mevcut. Sürekli bakımı yapılan araçların bozulma oranı düşük, yüzde 1; şoförün hatasından ötürü gecikmeyi de yüzde 1 alsak geriye yüzde 98 ile yol durumu kalıyor. İstanbul trafiğinde neyi, nasıl varsayacaksınız? Bütün bunlara rağmen simülasyonlarla varsayımlarda bulunmayı programımıza aldık. Değişimin kurum için vazgeçilmez olduğunun farkındayız ve bu yolda da hızlı adımlar atıyoruz." diyor.

Yönetim krizleri fırsattır; hem öğrenir hem geliştirirsiniz

"Heyecanlı bir yöneticiyim. Yapılacak işin çokluğu beni yıldırmaz. İETT'de de yapılacak çok iş var. İnancım odur ki; yönetim krizleri bir fırsattır ve çözerken hem öğrenir hem de geliştirirsiniz. Yönetimin beş fonksiyonu; planlama, organizasyon, kadrolama, koordinasyon ve kontrol sistematiğini takip ettiğinizde işi yapmak da, krizi yönetmek de daha kolay olur. İETT'de, bu süreci uygulayabileceğimiz işlenmemiş bir maden var. İş çok ama yöntem de belli. Benim düşüncem hayırlı olduğundan sonuçları da hayırlı olacaktır. Doktora tezim "sıfır hata" üzerineydi. Bu nedenle bir yönetici olarak hataların tekrarlanmasına kızarım. Ancak İETT'de olduğu gibi bazı işlerde sıfır hataya ulaşmak pek mümkün gözükmüyor, ben de sıfır hata tanımını hatanın tekrarlanmaması olarak değiştirdim." diyen İETT Genel Müdürü Hayri Baraçlı'ya bu zor görevinde kendisine güç diliyorum.

Kanaat etmeyi unuttuğunuzda hiçbir para yetmez

Genel Müdür Hayri Baraçlı, hayatında her şey yolunda daha rutin giderken İETT'ye göreve çağrıldığında epey düşündüğünü söylüyor. Baraçlı, şunları aktarıyor: "Kendi kendime, 'İş meşakkatli ama hizmet etmek gerekir' dedim. Az da, çok da kazansanız doyacağınız lokmalar belli. Kanaat etmeyi unutmadan yaşamak gerektiğine inanırım. Çünkü kanaat etmeyi unuttuğunuzda hiçbir para yetmez. Oysaki birisi, yaptığım işten dolayı 'Allah razı olsun' dese o bana yeter."

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbul-trafigi-yuzunden-sifir-hata-tanimini-degistirmek-zorunda-kaldik_78635.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Haftanın ürünü Şişecam Extra Clear

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!