b>İstanbul'un gözde alışveriş merkezleri ve beş yıldızlı otellerini ışıklarla süsleyen Mehmet Beyhan'a göre, Türkiye aydınlatma konusunda henüz yolun başında.
İstanbul yeni yıl için öncesi ışıklarla süslenirken, gözde alışveriş merkezleri de birer aydınlatma şaheserlerine dönüştü. 80'li yılların başında Türkiye'yi ışıklı dış cephe süslemesiyle tanıştıran Mehmet Beyhan ise bu konuda çok geri kaldığımızı belirterek "Daha yolun başındayız" dedi.
'BİR SİMGESİ OLMALI'
1987'de Swissotel'i aydınlatarak adını duyuran Beyhan, "Paris denince akla Eyfel Kulesi'nin ışıklandırılmış hali, Sidney dendiğinde ise Harbour Köprüsü ile Opera Binası'nın ışıklı resimleri gelir. İstanbul gibi güzel bir şehrin de böyle ışıklı simgelere ihtiyacı var" uyarısında bulundu. Dış cephe ışıklandırmasında Las Vegas'ın 'bir numara' olduğunu anlatan Beyhan, "Las Vegas, çölün ortasında 5 kilometrelik bir bulvardan oluşmasına rağmen yılda 37 milyon turist ağırlıyor. Dünyanın en büyük 25 otelinden 23'ü bu şehirde bulunuyor. Işıklandırmaya gösterdikleri özen onlara turist olarak geri dönüyor" dedi.
YILDA 6 MİLYON $
ABD'de dış cephe ışıklandırması için yılda 6 milyar dolarlık elektrik tüketildiğine dikkat çeken Beyhan, şunları söyledi: "Dünyada yıllardır kullanılan fiberoptik teknolojisi ile aydınlatma Türkiye'de son 3 yıldır kullanılmaya başlandı. Bu teknoloji ışıklandırmada devrim yarattı."
Nereleri aydınlattı?
Aralarında İstanbul Profilo, Olivium, Town Center, Hamoğlu Maxi Center, YKM, İzmir Agora, Palmiye, Orkide, Marmaris Point Center Alışveriş Merkezleri'nin de bulunduğu birçok alışveriş merkezinin ışıklandırılması Mehmet Beyhan'a ait. Markiz Pasajı, Conrad Otel, Hyatt Otel, Divan Oteli, Polat Tower, Alkent Hillside Spor Kulübü, Ankara Kızılay Meydanı ile Bursa, Adıyaman, Şişli, Marmaris Belediyeleri'nin iç ve dış cephe ışıklandırmalarını da yapan Beyhan, 32 Tansaş Mağazası ile 9 büyük alışveriş merkezi ve Kıbrıs'taki birçok yerin ışıklandırma çalışmalarını da sürdürüyor.
|