Indesit Türkiye'de Yeni Yatırım Planlıyor
Indesit Company’nin uluslararası pazarlardan sorumlu yöneticisi Kakha Kobakhidze “Indesit 1995’ten beri Türkiye’de bulunuyor. Manisa’da kurulu fabrikamız son yıllara kadar ağırlıkla Avrupa başta olmak üzere ihracata yönelik üretim yapıyordu. Şimdi ihracat açılımımız sürerken yurtiçi pazarda da etkinliğimiz daha da arttırmak niyetindeyiz. Üretimin
2007’de küresel ölçekte satışlarını 3.4 milyar Euro’nun üzerine çıkaran İtalya’nın dünya çapındaki şirketi Indesit Company, buzdolabı ve çamaşır makinesi başta olmak üzere Ariston-Hotpoint ve Indesit markalarının gelecek üç yılda Türkiye’de pazar payını yüzde 10’a yükseltmeyi hedefliyor. Indesit Company’nin uluslararası pazarlardan sorumlu yöneticisi Kakha Kobakhidze “Indesit 1995’ten beri Türkiye’de bulunuyor. Manisa’da kurulu fabrikamız son yıllara kadar ağırlıkla Avrupa başta olmak üzere ihracata yönelik üretim yapıyordu. Şimdi ihracat açılımımız sürerken yurtiçi pazarda da etkinliğimiz daha da arttırmak niyetindeyiz. Üretimin yüzde 70’i Avrupa ağırlıklı dış pazarlara ihraç edilirken, geri kalan yüzde 30’luk bölümü de yurtiçinde satıyoruz” dedi. "Türkiye'de çok güçlü rakipler var" Kakha Kobakhidze, Türkiye’de elektronik eşya pazarında Koç Grubu şirketleri Arçelik ve Beko’nun yanı sıra Bosch, Siemens gibi köklü ve uzun bir tarihsel geçmişe sahip önemli oyuncuların yer aldığı sıkı bir rekabet bulunduğunu belirterek, “ Türkiye’de pazarın koşulları ve tüketici tercihleri ağırlıkla bu markalar tarafından oluşturulmuş durumda. Rekabet kolay değil. Biz mevcut yüzde 7’lik pazar payımızı yeterli görmüyoruz. Gelecek üç yıl içinde pazardaki payımızı en azından yüzde 10’un üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Bu rakam bizim pazarda ve ülke çapında görünürlüğümüzü de artıracaktır. 700 bin adete denk gelen bu realistlik rakama ulaştığımızda da pazarda üçüncü büyük oyuncu olacağız” değerlendirmesini yaptı. "Türkiye bizim için kilit ülke" Kakha Kobakhidze, Türkiye’yi gelecek planları içinde kilit bir ülke olarak gördüklerini ifade ederek “ Bize göre Türkiye AB içinde en büyük beş pazar içinde yer alacak. Buradaki pazar payımızı yüzde 14’lük AB ortalamasının da üzerine çıkarmak düşüncemiz. Türkiye’de olmaktan çok mutluyuz. Geçen 3 yılda üretim kapasitemiz 2 digit arttı. Geçmişte önemli bir kısmı ihracat pazarına yönelik buzdolabı üretirken şimdi yurtiçi pazara da ağırlık veriyoruz. Manisa fabrikamızda 1 milyon 100 bin adet üretiyoruz. Türkiye genç, dinamik pazar yapısıyla bizler için potansiyel fırsatlar sunuyor” diye konuştu. "Dünyada 14 yeni ürün sunacağız" Kakha Kobakhidze, gelecek beş yılda Türkiye’de buzdolabı üretiminin yıllık 7 milyon adet düzeyine ulaşacağını belirterek, Ariston-Hotpoint ve Indesit markalı yeni ürünlerle pazardaki etkinliklerini arttırma hedefinde olduklarını söyledi. Kobakhidze’nin bu konudaki görüşleri şöyle : “Mevcut Pazar payımızı korumak değil, yeni pazar payı yakalamak hedefiyle çalışıyoruz. Piyasaya sürekli yeni ürünlerle çıkıyoruz. Global marka olarak bu bizim geleneğimiz. 2008’de aralarında dört kapılı ürünlerin de bulunduğu 14 yeni sunmayı planlıyoruz. Yeni ankastre ürünleri, yeni kurutmalı çamaşır makinelerini de Eylül’de sunacağız. Manisa fabrikamızda ürettiğimiz yeni ürünleri iki hafta önce piyasaya sunduk. Tüketicilerin ihtiyacı olan hatta ihtiyaçlarını aşan yeni ürünleri üreterek onlara daha yakın olmayı planlıyoruz.”
|