Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İmamoğlu'ndan 'İmza' Tepkisi

Projesi onaylanmış, kredisi hazırlanmış, sadece bir imza bekleyen metro hattı ile ilgili konuşan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Koltuğu kendi koltuğu zanneden akıl, derhal aklını başına alsın” ifadelerini kullandı.

yapi.com.tr
İmamoğlu'ndan 'İmza' Tepkisi (Fotoğraflar: İBB)

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nda çalışan emekçilerle birlikte, “1. Etap TBM (Tünel Delme Makinası) İlerlemesi”ne tanıklık etti.

Mahmutbey Bölge Parkı İstasyonu şantiyesinde gerçekleşen buluşmada İmamoğlu’na, Avcılar Belediye Başkanı Utku Caner Çankaya, Küçükçekmece Belediye Başkanı Kemal Çebi ve Esenyurt Belediye Başkanı Ahmet Özer eşlik etti. TBM geçişi için düzenlenen etkinlik, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin’in bilgilendirme konuşmasıyla başladı.

“İstanbul’un en batısı uzun yıllardır ihmal edildi”
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt Metro Hattı’nın İstanbul’un batısı için önemli bir hat olduğuna dikkat çeken İmamoğlu, “İstanbul’un uzun yıllardır ihmal edilen Avrupa yakasının en batısı olan bölgesiyle bağlantısını ilk kez kuracak olan bu hattın her anı, bizi çok mutlu ediyor ve umutlandırıyor. Zira benim de evimin, yurdumun, hayatımın geçtiği bu bölgenin metro hikayesi, neredeyse 22-23 yıllık bir hikaye. İlk konuşulan Beylikdüzü-İncirli hattıydı. Fakat hiç bu konuda adım atılamadı. Bu bölgede 3,5 milyona yakın insanımızın birebir kullanımıyla, İstanbul'un bütün ağlarıyla buluşmasını sağlayacak olan bu ilk hat, Mahmutbey- Bahçeşehir-Esenyurt hattı, hem ilçeleri birbirine bağlayacak hem 11 istasyondan oluşacak, 18,5 kilometrelik bir hat. Böylesi bir hattın o bölgeye katacağı çok farklı değerler olacak.” dedi.

Kaliteli ulaşımım bir kentin huzuru için önemli olduğunun altını çizen İmamoğlu, “Özellikle çocukları, gençleri ve kadınları yaşadıkları kentte daha özgün ve daha nitelikli bir şekilde buluşturan böylesi bir alan. Bu manada kesinlikle ve kesinlikle bunun en çağdaş yolu da metrodur.” şeklinde konuştu.

“Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metrosunun bizden önceki dönemi, üzülerek ifade edeyim ki, sürdürülemez ve adım atılamaz bir durumdaydı” diyen İmamoğlu, “Zira, 2017 yılında ihale edilen bu yerde, biz göreve geldiğimizde, bir şantiye dahi kurulmamış, hiçbir adım atılmamıştı. Çünkü, bir ödenek tariflemediğiniz zaman, yüklenicinin de gelip oraya şantiye kurmasının bir anlamı kalmaz. Öylesi bir anda biz burayı devraldık. Büyük zorluklarla süreci başlatma gayretinde olduk. 2019’da devraldığımızda, 2 yıl süredir şantiyesi bile kurulmamış olan burada hem finans kaynağını oluşturma hem de bu metro hattının birtakım proje revizyonlarını yaparak, teknik ekibimiz, müşavir firma yüklenicimiz hep birlikte, el ele vererek bu revizyonlarla beraber çok önemli bir hazırlık aşaması geçirdi ve 2020’nin sonunda, 2021’in başında ilk finansmanı sağladığımız bu hatta çalışmalarımızı başlattık.” bilgilerini paylaştı.

“İlerlemede yüzde 45 seviyelerine geldik”
Birinci etabın ilerlemesinin yüzde 45 seviyelerine geldiğini aktaran İmamoğlu, “Bugün Hat 1’de çalışan TBM, Bölge Parkı İstasyonu’na varmış durumda. Mahmutbey yönünde geçiş yapacak. Yani Hastane tarafından Mahmutbey yönüne geçiş yaparak, yerin altından yolculuğuna devam edecek. Bu solucanlara bayılıyorum. Yerin altında büyük iş görüyorlar ve tünel açımında önemli bir teknoloji harikası. Hat 2’de çalışan TBM'nin 5 Eylül 2024 tarihine kadar Bölge Parkı’na varması planlanıyor.” dedi.

İstanbul’un ulaşımla ilgili sorunlarını çözmenin birinci unsurunun raylı sistemlerin hızla artması olduğunu vurgulayan İmamoğlu, “Gerçekten dayanıklı ve dirençli bir kent oluşturma adına da özellikle raylı sistemlerin bir kısım afet anlarında da bu şehir için önemli aksiyonlara katkı sunacağı nettir. Bunu görmek lazım.” dedi.

“20. Yüzyılın başında nasıl ki demir yolları bir milli meseleyse, bugün de metro ve raylı sistemlerde öyle” diyen İmamoğlu, şunları söyledi:

“Bu konu, siyasi meselelere alet edilebilecek bir mesele değildir. Bu konunun dünü, bugünü, yarını iyi planlanarak hareket edilmelidir. Bugün biz varız. Dün başkaları vardı. Yarın da başkaları olabilir bu koltuklarda. Bu koltuklar, millete ait koltuklardır. Alınacak veya alınmayacak bütün kararların, milletimizin yaşamına olan pozitif ya da negatif etkisi hesap edilmelidir. Onun için günlük siyasi çıkarlara, menfaatlere alet edilmemesi şarttır. Vatandaşın bir bölümünü ödüllendirilip, diğer bölümünün cezalandırılması gibi akıl dışı konulara alet edilmiştir geçmişte metro meselesi bile. Bu yanlışları gördük, yaşadık. Örneğin; projesi bakanlıkça onaylanmış, kredisi hazırlanmış, sadece tek bir imzaya kalan Sefaköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü-Büyükçekmece-TÜYAP Metrosu’na yönelik engelleme, bizi derinden üzüyor ve gerçekten sarsıyor. Bir vatandaş olarak sarsıyor.”

“Bunu niçin imzalamazlar?”
“Az önce bahsettiğim o 3,5 milyonluk nüfusu, bir başka koldan Esenyurt'u da içine katarak, bir başka koldan İstanbul'un merkezine bağlayacağını dört gözle bekleyen 2 belediye başkanımız burada hem Esenyurt hem Avcılar. Sadece iki belediye başkanımızın resmi nüfusu 1,5 milyon. Ne yazık ki ülkemizde, şehrimizde artık bir ‘gayri resmi nüfus’ diye kayıt altına aldığımız utanç verici bir istatistik konuşuyoruz. İki ilçe, 2 milyonun üzerinde. Bu kadar basit. Yani Beylikdüzü'nü katmıyoruz, Büyükçekmece'yi katmıyoruz, Başakşehir'in büyük bölümünü katmıyoruz, Küçükçekmece'yi katmıyoruz.

Bunları kattığınızdaki nüfusa bakar mısınız? Ve bu engelleniyor. 2 yıla yakındır yatırım planına alınmıyor. Üzüntü verici. Bizzat görüşmelerini yapıyorum. Buradan isim veriyorum. Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası. Ülkemizde birçok kamu hizmetine de kredi imkanı sunan kalkınma bankası. Teşekkür ediyorum ilgilerine. Yani bir kredi onaylıyorlar ama şunu anlayamıyorlar mesela. ‘Ya bunu niçin imzalamazlar?’ Soru böyle soruluyor. Dünya Başkanı ziyaretime geliyor, bu işin en başındakiler ziyaretime geliyor. Ben, ağzımı aç bir şey diyemiyorum. Utanç verici. Bu millet adına utanç verici.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/imamoglundan-imza-tepkisi_205987.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!