Hızlı Trenin Deneme Sürüşleri Başlıyor
Türkiye'nin sabırsızlıkla beklediği hızlı trenin deneme sürüşleri bu ay başlayacak. Ankara-Eskişehir arasındaki deneme sürüşlerinde herhangi bir sorun çıkmazsa yıl sonuna kadar yolcu taşımacılığına başlanması planlanıyor. TCDD yetkililerinden alınan bilgiye göre, Ankara-İstanbul hızlı treninin deneme sürüşleri bu ay içinde Esenkent-Polatlı
Türkiye'nin sabırsızlıkla beklediği hızlı trenin deneme sürüşleri bu ay başlayacak. Ankara-Eskişehir arasındaki deneme sürüşlerinde herhangi bir sorun çıkmazsa yıl sonuna kadar yolcu taşımacılığına başlanması planlanıyor. TCDD yetkililerinden alınan bilgiye göre, Ankara-İstanbul hızlı treninin deneme sürüşleri bu ay içinde Esenkent-Polatlı arasında başlayacak. Deneme sürüşlerine önce saatte 60 kilometre hız ile başlanacak ve hız zaman içinde artırılacak. Esenkent-Polatlı arasındaki deneme sürüşlerinin ardından sırasıyla Polatlı-Biçer ve Biçer-Hasanbey arasında deneme sürüşleri yapılacak. Deneme sürüşlerinin yaklaşık 3 ay sürmesi bekleniyor. TCDD Genel Müdürlüğü, deneme sürüşlerinin ardından yıl sonuna kadar hızlı trenle yolcu taşımacılığına başlamayı planlıyor. Hızlı tren yolcu taşımacılığına başladığında Ankara-Eskişehir arası demiryolu ulaşımı 3 saatten 1 saat 10 dakikaya inecek. Yapılan testler Ankara-Eskişehir arasındaki hızlı trenyolu inşaatının tamamlanmasının ardından Ankara-Polatlı kesiminde sinyalizasyon çalışmaları da bitirildi. Daha sonra hızlı trenin statik testleri yapıldı ve altyapı eksikliklerinin saptanması amacıyla ultrasonik araçla inceleme yapıldı. Almanya'dan kiralanan araçla, raylarda çatlak, kaynak noktaları ve bağlantı unsurları gibi yoldaki fiziki eksiklikler araştırıldı. Ultrasonik ray ölçüm aracının elde ettiği veriler Almanya'daki laboratuvarda incelendi. Elde edilen sonuçlardan hızlı tren hattının güvenlik sınırları içinde olduğu belirlendi.
Hızlı trenin özellikleri Türkiye'nin ilk hızlı treninin üretiminde son teknolojiler kullanıldı. Saatte 250 kilometre hız yapabilen tren, 17.5 milyon euro'ya mal oldu. Dağıtılmış 8 motor tarafından çekilen tren, motor arızalarından dolayı yolculuklarda herhangi bir aksamaya meydan vermeyecek. Trende, işletmeyi temsil eden kurumsal renkler olan mavi ve kırmızı renkler yer alıyor. 6 setten oluşan vagonlar, business ve ekonomi vagonları olarak ayrı ayrı dizayn edildi. Business vagonların oturma düzeni 2 artı 1 şeklinde, ekonomi vagonlar ise 2 artı 2 koltuk şeklinde sağlandı. Tek seferde toplam 419 yolcuyu taşıyabilen trenin koltukları 55 business, 354 birinci sınıf, 2 özürlü, 8'i de kafeterya için monte edildi. Business bölümümdeki koltuklar deri, diğer bölümlerdeki koltuklar ise kumaşla kaplandı. Business bölümündeki tüm koltukların arka bölümlerine 4 ayrı kanaldan yayın yapılabilecek şekilde LCD ekran görsel yayın sistemleri konuldu. Taşınabilir bilgisayarlar için güç kaynağının bulunduğu trende ortak kullanım için ayrıca LCD ekranlar tavanlara yerleştirildi. Yolculukta maksimum konforun sağlanması amacıyla hızlı trenin ses yalıtım düzeyi yükseltildi. Bu sayede dışarıdan düşük gürültü gelmesi sağlandı. Tünellerde ve karşılıklı tren geçişlerinde yolcuların basınçtan etkilenmemesi
için basınç dengeleme sistemi kuruldu. Bu sayede yolcuların olası kulak
rahatsızlıkları önlenecek. Dijital göstergelerle yolcuların bilgilendirildiği
vagonda, çağrı butonları, vakumlu tuvaletler bulunuyor. |