Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

‘Hızlı Tren’ için Dağları Deliyorlar

İstanbul-Ankara arasında olan hızlı tren projesi, adım adım ilerliyor. 2010 yılında tamamlanması öngörülen hızlı tren projesinin demiryolu seyahatini ulaşımın gözdesi haline getirmesi bekleniyor. Projeyle Türkiye dünyada hızlı tren işletmeciliği yapan sekizinci ülke olacak. Ankara-İstanbul arasında çift yönlü çalışacak ve seyahat süresini üç saate

Milliyet Gazetesi
‘Hızlı Tren’ için Dağları Deliyorlar

İstanbul-Ankara arasında olan hızlı tren projesi, adım adım ilerliyor. 2010 yılında tamamlanması öngörülen hızlı tren projesinin demiryolu seyahatini ulaşımın gözdesi haline getirmesi bekleniyor. Projeyle Türkiye dünyada hızlı tren işletmeciliği yapan sekizinci ülke olacak. Ankara-İstanbul arasında çift yönlü çalışacak ve seyahat süresini üç saate indirecek olan hızlı tren için saatte 250 kilometre hıza uygun demiryolları döşeniyor. Projenin ilk etabı olan 206 kilometrelik Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı geçtiğimiz yıl tamamlandı ve test sürüşlerine başlandı.

Marmaray’a bağlanacak

İkinci etabı oluşturan İnönü-Köseköy hattı ise 158 kilometre uzunluğunda. İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy olmak üzere iki kısım halinde süren demiryolu inşaatı, Bilecik’teki tünel ve viyadük inşaatıyla devam ediyor.
Proje tamamlandığında Köseköy’den Gebze’ye bağlanacak hat, Marmaray projesiyle entegre edilecek. Demiryolu hattı Esenkent’den de Sincan ve Ankara’ya bağlanacak. Tüm altyapı çalışmasının 2010 yılında tamamlanması ve ticari seferlere başlanması öngörülürken, hızlı trenin devreye girmesiyle İstanbul-Ankara arasındaki demiryolu taşımacılığının yüzde 10’dan yüzde 78’e çıkarılması hedefleniyor.

2.5 milyon kamyon seferiHızlı trenin ilk etabı olan Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı sırasında 2.5 milyon kamyon seferiyle 25 milyon ton hafriyat yapıldı. Bu hat üzerinde toplam 4 bin 119 metre uzunluğunda dört viyadük yapılırken, 471 metrelik bir de tünel kazıldı. Gidiş dönüş toplam 412 kilometrelik yola 52 bin ton ray, 680 bin adet travers döşendi.

Proje tamamlandığında 109 adet altgeçit, 56 adet üst geçit, 21 adet viyadük, 4 adet tren köprüsü, 3 adet tren altgeçidi, 34 adet nehir köprüsü, 2 adet otoyol köprüsü ve 43 adet tünel inşaa edilmiş olacak.

Konforu uçağı aratmayacak

Hızlı tren sadece süratiyle değil konforlu yolculuk imkanıyla da göz kamaştıracak. Yapımı İspanya’da gerçekleştirilen ve geçtiğimiz yıl Türkiye’ye getirilen altı vagonluk ilk hızlı tren seti halen test sürüşleri yapıyor. 419 yolcu kapasiteli sette 55 business, 354 first class koltuğun yanı sıra iki adet bedensel engelli koltuğu bulunuyor. Kafeteryanın yer aldığı vagonlarda radyo ve kapalı devre televizyon sistemi mevcut. Businness bölümünde ayrıca dizüstü bilgisayarlar için güç kaynağı yer alıyor. Koltuk arkalarında ve tavanda LCD ekranların bulunduğu vagonlarda özel dizayn edilmiş vakumlu tuvaletler de bulunuyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/hizli-tren-icin-daglari-deliyorlar_62667.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!