‘Hızlı Tren’ için Dağları Deliyorlar
İstanbul-Ankara arasında olan hızlı tren projesi, adım adım ilerliyor. 2010 yılında tamamlanması öngörülen hızlı tren projesinin demiryolu seyahatini ulaşımın gözdesi haline getirmesi bekleniyor. Projeyle Türkiye dünyada hızlı tren işletmeciliği yapan sekizinci ülke olacak. Ankara-İstanbul arasında çift yönlü çalışacak ve seyahat süresini üç saate
İstanbul-Ankara arasında olan hızlı tren projesi, adım adım ilerliyor. 2010 yılında tamamlanması öngörülen hızlı tren projesinin demiryolu seyahatini ulaşımın gözdesi haline getirmesi bekleniyor. Projeyle Türkiye dünyada hızlı tren işletmeciliği yapan sekizinci ülke olacak. Ankara-İstanbul arasında çift yönlü çalışacak ve seyahat süresini üç saate indirecek olan hızlı tren için saatte 250 kilometre hıza uygun demiryolları döşeniyor. Projenin ilk etabı olan 206 kilometrelik Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı geçtiğimiz yıl tamamlandı ve test sürüşlerine başlandı. Marmaray’a bağlanacak İkinci etabı oluşturan İnönü-Köseköy hattı ise 158 kilometre uzunluğunda.
İnönü-Vezirhan ve Vezirhan-Köseköy olmak üzere iki kısım halinde süren demiryolu
inşaatı, Bilecik’teki tünel ve viyadük inşaatıyla devam ediyor. 2.5 milyon kamyon seferiHızlı trenin ilk etabı olan Esenkent-Eskişehir hattının inşaatı sırasında 2.5 milyon kamyon seferiyle 25 milyon ton hafriyat yapıldı. Bu hat üzerinde toplam 4 bin 119 metre uzunluğunda dört viyadük yapılırken, 471 metrelik bir de tünel kazıldı. Gidiş dönüş toplam 412 kilometrelik yola 52 bin ton ray, 680 bin adet travers döşendi. Proje tamamlandığında 109 adet altgeçit, 56 adet üst geçit, 21 adet viyadük, 4 adet tren köprüsü, 3 adet tren altgeçidi, 34 adet nehir köprüsü, 2 adet otoyol köprüsü ve 43 adet tünel inşaa edilmiş olacak. Konforu uçağı aratmayacak Hızlı tren sadece süratiyle değil konforlu yolculuk imkanıyla da göz kamaştıracak. Yapımı İspanya’da gerçekleştirilen ve geçtiğimiz yıl Türkiye’ye getirilen altı vagonluk ilk hızlı tren seti halen test sürüşleri yapıyor. 419 yolcu kapasiteli sette 55 business, 354 first class koltuğun yanı sıra iki adet bedensel engelli koltuğu bulunuyor. Kafeteryanın yer aldığı vagonlarda radyo ve kapalı devre televizyon sistemi mevcut. Businness bölümünde ayrıca dizüstü bilgisayarlar için güç kaynağı yer alıyor. Koltuk arkalarında ve tavanda LCD ekranların bulunduğu vagonlarda özel dizayn edilmiş vakumlu tuvaletler de bulunuyor. |