Hızlı Tren Garı İnşaatına Durdurma Kararı
Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin onayladığı nazım imar planı ve uygulama plan değişikliklerinin yürütmesini durduran 16. İdare Mahkemesi, gerekçe olarak kentsel ulaşımın zedelenmesi ve kamu yararına aykırılığı” gösterdi. Eski imar planına göre tren garı, müze, TCDD lojmanları ve bazı taş binalar ile hızlı tren garının yapılması planlanan bölge,
/P> Gara aynı anda 12 hızlı tren girebilecek Hızlı tren garı günde 50 bin, yılda 15 milyon yolcu kapasitede olacak. VIP ve CIP salonlarının da bulunacağı hızlı tren garında, yerin altında 4 kattan oluşan bin 500 araçlık otopark inşa edilecek. 2 hızlı tren seti boyunda yapılması planlanan garda, 6 demir yolu hattı olacak. Doğu ve batı yönünde hızlı trenlerin kalkabileceği gara aynı anda 12 hızlı tren yanaşabilecek. Hızlı tren garında ana salon, gelen-giden yolcu salonu, bilet satış gişeleri, lüks restoranlar, fast food restoranlar, hediyelik eşya dükkanları ve otel de olması planlanıyor. Hızlı tren garı binası inşaat alanı otoparklar dahil 129 bin 280 metre kare olacak. Garlar arası geçiş olacak Hızlı tren garı ile mevcut garın eş güdümlü olarak kullanılması planlanıyor. Konvansiyonel trenler ve banliyöler tarihi gar binasına, hızlı trenler ise yeni yapılacak gar binasına yanaşacak. 2 gar binasının yer altından ve yer üstünden bağlantısı olacak. Böylece konvansiyonel bir tren ile tarihi gar binasına gelecek yolcu, kolaylıkla hızlı tren garına geçerek yolculuğuna devam edebilecek. |