Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Hazır Beton Birliği' nden İsrafa Son Çağrısı

Türkiye Hazır Beton Birliği, son günlerde yaşanan kötü hava şartları nedeniyle köstebek yuvasına dönen can ve mal kaybına yol açan İstanbul şehir içi

Türkiye Hazır Beton Birliği



ürkiye Hazır Beton Birliği, son günlerde yaşanan kötü hava şartları nedeniyle köstebek yuvasına dönen can ve mal kaybına yol açan İstanbul şehir içi yolları ve duble yollar ile ilgili olarak yetkilileri uyardı.

Türkiye Hazır Beton Birliği son günlerde özellikle İstanbul'daki yolların ve duble yolların bozulması ile ilgili olarak yetkililere "israfa son!" uyarısında bulundu. Beyaz afet sonrası İstanbul'daki yollar ile Mersin ve Antalya'yı bağlayan duble yolun bir kış bile geçmeden köstebek yuvasına dönmesi ile ilgili olarak Türkiye Hazır Beton Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Gürdal "Yıllardır vatandaşlarımız maddi ve manevi zarar görüyor. İstanbul'daki yolların yapılması için harcanacak yaklaşık 15 trilyon her yıl İstanbul'da beton yol yapımına aktarılsa bir kaç yılda bu sorun ortadan kalkar'' dedi. Beton yolların, Türkiye'nin kendi kaynaklarından ve düşük maliyetlerle temin edebileceği malzemelerle yapılabileceğini ifade eden Gürdal Beton Yolların Türkiye'nin bugüne kadar pek dikkate almadığı bir karayolu seçeneği olduğunu söyledi.

Ayrıca Hakan Gürdal Avrupa ülkelerinde yüzde 15'lere, ABD ve Kanada'da karayolları içerisinde yüzde 30'lara, otoyollarda ise %70'lere varan beton yol oranının, Türkiye'de dikkate alınmayacak kadar düşük olduğunu ifade etti. Bugün Türkiye'nin dört bir yanına dağılmış 40 adet çimento fabrikası ve 400 adet beton tesisi bulunmasına rağmen, asfalt (bitüm) temin edilen yalnızca 5 adet rafineri olduğuna ve bitüm temini güçlüğüne dikkat çeken Gürdal "Nakliye büyük bir problemdir. Dolayısıyla, Türkiye'nin artık beton yol seçeneğini ciddi şekilde değerlendirmesinin zamanı gelmiştir'' dedi. Amerika'da 100 yılı, Avrupa'da ise 75 yılı aşkın süredir kullanılan beton yollar, az sayıdaki bazı kentiçi ve köy yolu çalışmaları dışında Türkiye'de ne yazık ki bugüne kadar ciddi şekilde değerlendirilmediğini söyleyen Gürdal "Sınırlı ekonomik kaynaklarını verimli ve israf etmeden kullanmak durumunda olan ülkemizde yol yapımıyla ilgili herkesin çözüm olarak beton yol yapımını dikkate almak zorundadır'' dedi.

BETON YOLLARIN ÜSTÜNLÜKLERİ

· Uzun süreli hizmet ömrü sağlaması: Dayanıklılığı ve beklenmedik çevresel etkilere ve yüklere karşı koyabilmesi ile şehiriçi yollarda çok uzun süreli bir hizmet ömrü sunmaktadır.

· Yol yapımından kaynaklanan trafik sıkışmasına imkan vermemesi: Neredeyse hiç olmayan tamir-bakım ihtiyacı ile trafiği daha az engellemekte ve yol bakımı nedeniyle trafik sıkışmasına imkan vermemektedir.

· Daha ekonomik olması: Beton yolların ilk yapım maliyetleri asfalt yollarla aynı olduğu düşünülse bile (kaldı ki ülkemizde yapılmış araştırmalarda beton yolların ilk yapım maliyetlerinin de düşük olabileceği ortaya çıkmıştır), yolun hizmet ömrü boyunca tüm maliyetleri düşünüldüğünde beton yollar, asfalt yollara göre % 60'a varan daha az maliyetlere sahiptir.

· Daha az enerji sarfiyatı yapılması: Açık rengi ve gece görünürlüğüyle ışıklandırma için daha az enerji sarfiyatına ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca yaz aylarında asfalttan kaynaklanan şehiriçlerinde fazladan ısınma yaşanmayacaktır ve önemli bir soğutma enerjisi tasarruf edilecektir.

· Estetik olması: Açık rengi ve istenirse çok ucuza renklendirilebilmesi ile çok estetik olmaktadır.

· Sürüş konforu sağlaması: Deforme olmayıp sürekli düzgün yüzeyini koruyabilmesi nedeniyle sürüş konforu sağlamaktadır.

· Sürüş güvenliği sağlaması: Tekerlek izi oluşmuş veya deforme olmuş yerlere su birikmesi nedeniyle su kızağına maruz kalma gibi tehlikelere sahip olmaması ve aynı zamanda açık rengi olması nedeniyle sürüş güvenliği sağlamaktadır.

· Çevreyle dost olması: Asfalt yollarda, yapım esnasında bitümün ısıtılmasıyla kanserojen bir emisyon ortaya çıkması ve ısıtma işleminin enerji sarfiyatına neden olması gibi etkiler bulunmaktadır. Bunların yanısıra, mevcut asfalt yolda, yaşlanma adı verilen etki ile bazı zararlı kimyasal maddeler havaya karışmaktadır. Beton, bu tip tehlikelere sahip olmaması ve üretimi sırasında karıştırılmadan başka bir enerji sarfiyatına neden olmaması nedeniyle çevresel bir tehlikeye sahip değildir. Bu avantaj özellikle çevreye daha duyarlı ülkelerde çok dikkate alınmaktadır ve birçok şehiriçinde bitüm kullanılması yasaklanıp beton yol yapımına hız verilmiştir.

· Bozulmuş asfalt yollar için en önemli çözüm yolu oluşturması: Yapılan önemli araştırmalarla bozulmuş asfaltın üstüne "çok ince beton kaplama (ultrathin whitetopping)" uygulanmasının en iyi çözüm olduğu ortaya çıkmıştır. Özellikle kavşaklar, otobüs şeritleri gibi yerlerde kesinlikle uygulanması çok uygun olacaktır.

· Mevsimsel şartlara en uygun tepkileri göstermesi: Hem yazın sıcakta erime gibi bir tehlikeye sahip değildir, hem de kışın buz çözücü tuzlardan dolayı yıpranması azdır.

· Her mevsimde yapılabilme kolaylığı: Asfalt yolların yapım veya onarım koşulları ve mevsimleri kısıtlıdır. Beton yollarda ise neredeyse yılın her vakti yol yapımı olabilmektedir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/hazir-beton-birligi-nden-israfa-son-cagrisi_8849.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!