Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Haydarpaşa Nasıl Kurtulur?

Anadolu’nun İstanbul’la tanıştığı yer; paha biçilemez değerdeki Haydarpaşa Garı’nın, Dünya Ticaret Merkezi yapılmak üzere devre dışı bırakılmak istenmesini engellemeye çalışan Haydarpaşa Dayanışması’na göre “Marmaray projesi göstermelik.”

NTV
Haydarpaşa Nasıl Kurtulur?

/P>

Bektaş, Haydarpaşa’yı kurtarmak için geç kalınıp kalınmadığı sorusunu şöyle yanıtlıyor:

Hasan Bektaş (Birleşik Taşımacılık Sendikası Çalışanları İstanbul Şube Başkanı): Marmaray açıldığında Haydarpaşa olmayacak artık

Marmaray planlandığı gibi 2010’da açılırsa; 2008 Aralık’ta tüm hatlar, Gebze’den Halkalı’ya kadar tüm demiryolu güzergahı kapatılacak. İnşaat 2 yıl sürecek. Açıldığında Haydarpaşa olmayacak artık. Şu anda Haydarpaşa’nın demiryollarının kapatılmasını engellemek için geç kalınmış değil, projede çok büyük bir değişiklik yapmaya gerek yok. Sadece yeni yapılan yerle bağlantı kurulacak; bu da çok basit...

Niye Manhattan’a Venedik'e benzetelim?

Haydarpaşa filmlere konu olmuş, Türklerin de karayolunun pek gelişmediği zamanlarda İstanbul’a ilk ayak bastıkları yer. Yani Haydarpaşa trenleriyle, raylarıyla özdeşleşmiş, onunla bir bütün olmuş. Boğaz’dan İstanbul’a girişte, denize sıfır bir bölge. Ve İstanbul’un en güzel yerlerinden biri. Kimse buranın değerini ölçemez. Değeri parayla ölçülecek bir yer değil. Orada siz trenleri, demiryollarını, rayları kaldırırsanız, orası sıradan bir bina olarak kalır. Önce bu projeyi böyle hazırladılar ve dediler ki; ‘Haydarpaşa ve liman bölgesine tren girmeyecek; burayı değerlendirelim.’ İki sene önce ‘Burayı Manhattan’a benzeteceğiz’ dediler. ‘Önce 7 gökdelen dikeceğiz’ dediler. Biz çeşitli üniversiteler ve Haydarpaşa Dayanışması olarak iptal ettirdik. Geri adım attılar. Şimdi de ‘Venedik projesi hazırladık; Venedik’e benzeyecek’ diyorlar. İstanbul’a malolmuş bir bölgeyi niye Manhattan’a, niye Venedik’e benzetelim? Bu yabancı özentisi niye? Haydarpaşa, Haydarpaşa olarak kalsın.

Marmaray göstermelik...

İstanbul’a bir tüpgeçit gerekiyor. Bu konuda bir itirazımız yok. Teknik üniversitede konuyla ilgil hocaların da söyledikleri şey şu: Bizler Haydarpaşa’ya trenlerin girmesini istiyoruz. Şu anda AK Parti’nin yapmak istediği, İstanbul’a bir Marmaray projesi yapmak değil. Bunu kesin bir dille söylüyorum. Niye değil? Haydarpaşa garı ve liman bölgesini boşa çıkarmak için böyle bir proje başlatmaları gerekiyordu. Çünkü orada çok müthiş bir rant var. Marmaray göstermelik... Haydarpaşa’yı satmak için, oradaki 1 milyon 200 bin metrekare araziyi birilerine peşkeş çekmek için Marmaray projesinde bu şekilde bir değişiklik yapıldı. Yoksa Marmaray projesine başlayacakları falan da yoktu.

Durdurabilir miyiz bilmiyorum

İstanbul kamuoyu bu konuda yanlış bilgilendiriliyor. Marmaray projesi aslına uygun yapılsa idi sorun çıkmayacaktı. Ama burada yapılmak istenen şey çok belirgin. Haydarpaşa ve liman bölgesini boşa çıkarmak, oraları satmak için Marmaray projesi değiştirildi. Yapıldığında da güzelim yerler, gelecek kuşaklara aktarılması gereken tarihi bir miras yok edilmiş olacak. Kamuoyunu bilgilendirmek, hukuki yoldan mücadele etmek; yapmaya çalıştığımız bu... Projeye karşı değiliz. İstanbul’un trafiğinin çözülmesini biz de istiyoruz. Yanlış şeyler yapılıyor. Doğrusunu kamuoyuna anlatmayı sürdüreceğiz. Biz elimizden geleni yapacağız; durdurabilir miyiz bilmiyorum.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4  |   5
http://www.yapi.com.tr/haberler/haydarpasa-nasil-kurtulur_63308.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!