‘Haydarpaşa Manhattan’ için İlk Adım Atıldı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Hükümet tarafından hazırlanan ve sivil toplum kuruluşlarının tepkisini çeken “Haydarpaşa Manhattan” projesi için Haydarpaşa Garı ve çevresini kapsayan 110 hektarlık alan için ilk ihaleyi açtı. Kamuoyunun büyük tepki gösterdiği proje, 2004 yılında gündeme geldi. 17 Eylül 2004’te kabul edilen 5234 sayılı “Bazı Kanun
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Hükümet tarafından hazırlanan ve sivil toplum kuruluşlarının tepkisini çeken “Haydarpaşa Manhattan” projesi için Haydarpaşa Garı ve çevresini kapsayan 110 hektarlık alan için ilk ihaleyi açtı. Kamuoyunun büyük tepki gösterdiği proje, 2004 yılında gündeme geldi. 17 Eylül 2004’te kabul edilen 5234 sayılı “Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun”un Geçici 5. maddesiyle, Haydarpaşa ve çevresiyle ilgili devir ve imar yetkilerini hükümet üzerine aldı. Yapılacağı iddia edilen 70 katlı gökdelen otellerle Haydarpaşa’nın, gökdelenleriyle ünlü Manhattan’a benzeyeceği için kamuoyunca “Haydarpaşa Manhattan” adı takılan proje, uzun aradan sonra yeniden gündeme geldi. Bugüne kadar hükümetin bir projesi olarak bakılan işe, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) de önceki gün yaptığı ihaleyle dahil oldu. İBB Şehir Planlama Müdürlüğü’nün söz konusu işle ilgili ihale ilanında işin adı şöyle tanımlandı: “1/5000 ölçekli Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası K.A.N.İ.P.(koruma amaçlı nazım imar planı) ve 1/1000 Ölçekli Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası K.A.U.İ.P.’ye (koruma amaçlı uygulama imar planına Yönelik Analitik Etüdler, Danışmanlık ve 3-Boyutlu Kent Modelleme.” İşin süresi 120 gün olarak belirlenen söz konusu ihale ilanında ayrıca alınacak olan hizmetin niteliği ve türü için de şöyle denildi: “İBB sınırları dahilinde Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahasını Kapsayan 110 Hektarlık Alanda Özel Uzmanlık Gerektiren Araştırma İnceleme Etüd İşi.” Belediyenin şartnamesine göre yüklenici firma, söz konusu iş için sekiz şehir plancısı, iki mimar, iki harita mühendisi, bir peyzaj mimar, bir sosyolog ve bir sanat tarihçisini bu iş için çalıştıracak. İBB Basın Danışmanlığı yetkilileri ihale konusu işin Bayındırlık ve İskan Bakanlığı’na ait olduğunu, yapılan bir protokol gereği ihaleyi İBB’nin yaptığını, ihale bedelinin bakanlık tarafından ödeneceğini söyledi. Söz konusu işin tarafı olmadıklarını belirten yetkililer, açık ihaleye sadece, İBB’nin bir şirketi olan Bimtaş-Boğaziçi Peyzaj İnşaat Müşavirlik Teknik Hizmetler Sanayi Ticaret AŞ’nin teklif verdiğini, teklif zarfının ise teklif dosyası incelendikten sonra açılacağını söyledi. Meslek odaları karşı çıkıyor Haydarpaşa bölgesinde yapılacak projenin detayları bugüne kadar net olarak açıklanmadı. Meslek odaları ve sivil toplum kuruluşları yetkililerin tatmin edici açıklama yapmasını isterken, projeyle birlikte Kadıköy ve Üsküdar’a gelecek yaklaşık bir milyon insanı bölgenin kaldırmayacağını, altyapının yetmeyeceğini, tarihi dokunun elden gideceğini savunuyor. Şehir plancıları yüksek ve geniş binaları içeren projenin, İstanbul’un silüetini ezeceğini, zeminin sağlamlaştırılması için çakılacak kazıkların bölgeyi tahrip edeceğini iddia ediyor. |
-
demir yollarıyla gelir paylaşımına gidilir ve tarihi otogara zarar verilmezse geçekten hoş bir proje. anadolu yakasında yeni bir maslak fena olmazdı YANITLA
-
Biz niye her yenilige karsi bir Toplum olduk,1.Bogaz körüsüne de karsiydik, ondan sonra 2. ne de ve 3. de karsi olacagiz. Küresel ekonomik gelismelerden biraz olsun haberiniz var ise Istanbul ya bu firsatlardan faydalanacak ya da kaciracak, eger siz alt yapinizi hazirlarsaniz, böylesi Projeler icin (Marmaray, 3. Köprü ve oto Tüpgecit gibi...)Istanbul Dünyanin en önemli Metropollarindan biri olmaya adaydir. Bunlara karsi cikmakla ne istanbulun cevre sorununun olmiyacagini, ne de göcün duracagini söyliyebilirsiniz. Mühim olan proje tüm bu alt yapi, cevre ve deprem konularina da uyumlu olsun. bunlarin da gözönünde bulundurulmayacagini söylemek ayipla biraz abestir diye düsünüyorum. Saygilar YANITLA