Haydarpaşa Dayanışması'nın 'Arama Konferansı' Yorumu: Suç Ortakları ve Meşruiyet Arama Toplantısı
TMMOB Mimarlar Odası İstanbul Büyükkent Şubesi, İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi ve Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası İstanbul 1no’lu Şube, Toplum ve Kent için Haydarpaşa Dayanışması adına yaptıkları ortak yazılı açıklama ile Haydarpaşa Gar ve Liman çevresini yüksek yoğunluklu yapılaşmaya açarak, küresel emlak tacirlerinin
/P> "1/5000 Ölçekli Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası K.A.N.İ.P. ve 1/1000 Ölçekli Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası K. A.U.İ. P."na Yönelik Analitik Etüdler, Danışmanlık ve 3-Boyutlu Kent Modelleme hizmet alımı işi” adı altında yapılan ihale hakkında sorulan soruya, “Koruma Planı, Belediyenin ilgili müdürlüklerince yapılıyor, bu ihale, analitik etüdler ile ilgilidir.”şeklinde eksik ve yanlış bilgi verilmiştir. Bu arada, koruma amaçlı planlama çalışmaları aşamasında yeri olmayan, “Konsept Tasarımın Seçiminde Danışmanlık, Tasarımcı Önerileri”nin bulunduğu protokolde, ilgili üniversite kurum ve kuruluşların oluşturduğu bir “danışma kurulu” bulunmasına ve arama konferansının bu danışma kurulunun önerisi üzerine yapıldığı belirtilmesine rağmen, ihaleye çıkartılan “danışmanlık” hizmeti alımının ne anlama geldiği hakkında sorulara da herhangi bir yanıt verilmemiştir. Çalık grubuna ait GAP İnşaatın işverenliğinde hazırlatılmış ve el altından kurula sunulmuş olan Haydarpaşa’yı Manhattan’a ardından Venedik’e çeviren gökdelenlerin hakim olduğu proje ile ilgili ulusal ve uluslararası tepkiler henüz zihinlerden silinmemişken, aynı şirketin, yazılı ve görsel basında üç boyutlu simülasyon ile video klipleri eşliğinde sunulan ve Haydarpaşa Gar, Liman, dolgu alanları ve Geri Sahası ile yetinmeyip, Haydarpaşa Mendireğini bile son derece yoğun yapılaşmaya açan ısmarlayanı meçhul konsept projesi hakkındaki sorulara da hiçbir açıklayıcı yanıt verilmemiştir. Bütün bu sorularımıza yanıt, İstanbul Büyük Şehir Belediyesinin 30 Temmuz 2008 tarihinde “henüz toplantı bitmeden” yayınladığı ilginç basın bülteni ile gelmiştir. İlginçtir zira; 5234 sayılı yasaya göre Bayındırlık ve İskan Bakanlığı tarafından onaylanarak yürürlüğe gireceği hükme bağlanan protokol gereği arama toplantılarını düzenleyen İBB, deklare ettiği basın bülteniyle; “1/5000 ve 1/1000 Ölçekli Haydarpaşa Gar, Liman ve Geri Sahası Koruma Amaçlı Nazım İmar Planının”, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Şirketlerinden BİMTAŞ tarafından hazırlanacağını, planın 3 boyutlu maketinin hazırlanacağını, Haydarpaşa ve çevresi ile ilgili planın, İstanbul'da hazırlanan ilk “3 boyutlu imar planı” olacağını, Planlama hukuk ve literatüründe herhangi bir yeri bulunmayan bu “üç boyutlu imar planlarının!”, Koruma Kurulu’nun onayının ardından, “Özelleştirme İdaresi Başkanlığı”nın onayıyla yürürlüğe gireceğini bildirilmiştir.
|
-
bence değişim şart eskiye sadık kalınarak yapılacak her türlü revizyon yeni bir çehre yeni iş sahaları açacaktır.özelleştirm ile ilgili herkesin bu denli yanlış yaklaşımlarda olması açıkçası beni şaşırtıyor. devletçilik mantığı ve özelleştirme ile ilgili daha dikkati okuyalım. iyi şeylere prim verelim kötü ise savaşa varım YANITLA
-
Ben de varım. İstanbul'da yaşamıyorum ancak Haydarpaşa garı, önü ve arkası ve yanı ve yan taraflarının kartpostal resminin bozulmasını istemiyorum. Bu konuda verdiğiniz uğraşılarınız için teşekkür ediyorum. Sizleri Anadoludan Türkiyeden biri olarak destekliyorum. YANITLA