İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü yoğun çalışmalar neticesinde
hizmete alınan Harbiye Tüneli ile araçların altı ayrı bağlantı
yoluna kesintisiz ulaşması sağlandı.
İstanbul Kongre Merkezi’nin faaliyete geçmesiyle birlikte,
Lütfi Kırdar Kongre Merkezi, Cemal Reşit Rey Konser Salonu
ve Muhsin Ertuğrul Sahnesi’nin bulunduğu aks
üzerindeki trafik sirkülasyonuna yönelik başlatılan “geometrik
düzenleme” projesi tamamlandı.
Harbiye Kongre Vadisi projesinin bir parçası olan 382 m uzunluğundaki Harbiye
Tüneli’nin (Taşkışla caddesi) açılmasıyla birlikte; tünelden gelen araçlar ile
Kadırgalar Caddesi, Mim Kemal Öke Caddesi, Cemal Reşit Rey Konser Salonu ve
Lütfü Kırdar Kongre Merkezi girişlerindeki araçlar kesişerek yoğun bir trafik
oluşturuyorlardı. Bu proje ile, söz konusu alanda meydana gelen trafik yoğunluğu
yeni uygulama ile çözüme ulaştırıldı.
Projenin uygulaması ile; Kadırgalar Caddesi, İnönü Stadı’ndan Lütfi Kırdar’a
doğru tek yönlü hale getirildi. Dolmabahçe ve İnönü Stadı yönüne gidecek araçlar
Harbiye Tüneli’ne veya Mim Kemal Öke - Abdi İpekçi Caddelerine
yönlendirildi.
Taksim tarafından gelen araçların Kongre Vadisi’ne ve Harbiye Tüneli
altındaki otoparka ulaşımları bu proje ile sağlandı. Ayrıca, Taksim’den gelen
araçlar ile Harbiye tünelinin altındaki katlı otoparktan çıkan araçların
Taşkışla Caddesi - Mim Kemal Öke ve Kadırgalar Caddeleriyle kesişimi
önlendi.
Proje sayesinde, İstanbul Kongre Vadisi trafiğinin akışı, Valikonağı
Caddesi-Taksim- Dolmabahçe ve Beşiktaş istikametine doğru kesintisiz olarak
sağlandı.
40 gün içinde tamamlanan geometrik düzenleme projesinin; yön bilgi levhaları
ve yol çizgilerine yönelik çalışmaları devam ediyor.
|