stanbul'da Zincirlikuyu'dan Maslak'a kadar olan bölge, New York-Manhattanvâri gökdelenlerle kaplanıyor. Bu bölgede arsa fiyatları milyar dolarlarla ölçülüyor. Böyle olmasına rağmen, bu bölgede, belediyelerin verdiği kat sayısını ikiye katlayan plazalar bile var. Altyapısı olmadan dikilen bu yapılar, müsamaha görüyor.
Maslak'taki gökdelenlerin en ön sırasında Oyakbank Genel Müdürlüğü'nün bitişiğinde, neredeyse yarım milyar dolarlık bir arsaya inşa edilmeye başlanan bir plaza ise, değil kaçak kat çıkma, binanın tamamını kaçak yapıyor. Tesadüfen işyerimin önünde olan bu plazada, ruhsat yok. Ama, kule vinçler kurulmuş, inşaat 4. kata gelmiş durumda.
Belediye resim çekiyor
Sarıyer Belediyesi kendi bölgesindeki tüm binaların resimlerini çekmeye başladı. İnsanlar bu bölgede belediyeyi görmeden çatı aktarması, sıva tamiri bile yapamıyorlar. Belediye kaçak inşaatı önlemek için bu tedbirleri aldığını söylüyor.
Halk, belediyenin haraç için hazırlık yaptığı fikrinde. Halk bu kurallara mecburen uyarken, çatısı akanlar çatılarını bile aktaramazken, bir taraftan ruhsatsız plaza inşaatları sürüyor.
Plaza inşaatında çalışanlar, ruhsat yok ama belediyeyle anlaştık diyorlar. Nasıl anlaştılarsa! İnşaatta ruhsat tabelası yok ama elektrik, telefon var. Birileri milyar dolar mertebelerinde arsa parası öderken, ruhsat alacağı kesinleşmeden devlete olan borcunu ödemezken, diğerleri aynı yerde nasıl oluyor da kaç kata varacağı bile bilinmeyen, deprem yönetmeliğini bile hiçe sayan plaza inşaatları yapabiliyor? Bu konunun sorumlusu, Büyükşehir mi? Sarıyer mi? Şişli Belediyesi mi? Bilmiyorum. Elektrik İdaresi ve Telefon İdaresi nasıl bağlantı yapmış? Belli değil. Değişen Türk Ceza Yasası'nın 184. maddesi, bu işleri kapsam dışı mı tutuyor?
Artık bu dümenlere bir son verilmesi lazım. Öte yandan, örneğin bu bölgede Oyakbank'ın seviyesini geçmemesi gereken plazalar müsamaha görmüş, her biri birer gökdelen halini almış durumda. Önümüzdeki bir tanesi de kamu arazisine soğutma kulelerini oturtma çabasında. Arsanın etrafını çevreledi bile.
Plazaların otoparkları yeterli değil. Otoparklar kiralanıyor. Otoparkların içine, izinsiz yıkama-yağlama servisleri oturtuluyor. Otoparklar işyerine dönüştürülüyor. Maslak'ta binlerce taşıt yollarda, kaldırımlarda park etmiş durumda.
Yol düzeni belirsiz olduğundan, araçlar mecburen ters yollara giriyor. Günde 2 kez kullanılan yüzlerce servis aracı rasgele park etmiş vaziyette. Trafik polisi hiç yok. Polise şikâyet ederseniz, 1 saat için tedbir alınıyor. Kimin ne yaptığı, niçin yaptığı belli değil.
Alt veya üst geçitler bitirilmeden açılıyor. Yeni açılan yolun asfaltı patlamış. Geçitler yapılırken, yayalar hiç düşünülmemiş; çevrede oturanlara hiçbir şey sorulmamış. Yayalar araçların arasında cambazlık yapıp kendilerine yol açmaya çalışıyor. Kamu kurumlarının, belediyelerin savunması var mı? Merak ediyorum.
|